søndag 6. mai 2012

Torsdagslunsj

Det var lenge siden jeg og Malin hadde gjort noe sammen på dagtid så jeg inviterte henne (med begge barna) til meg på lunsj. Dette var dagen etter det lille midt-på-natta-bil-eventyret vårt så jeg var derfor rimelig trøtt, jeg sto opp og drakk masse kaffe og begynte å rydde litt. Jeg hadde heldigvis blitt ferdig med å vaske dagen før så det var bare litt rydding igjen pluss matlaging selvfølgelig. Jeg hadde bestemt meg for å lage grønnsakspai til oss og jeg og Talal hadde handlet kvelden før, men jeg hadde glemt å sjekke hvor mye av smøret som var igjen og det var ikke mye! Malin skulle komme rundt 11 og jeg løp på butikken litt over 10, det var veldig deilig temperatur, men det var ingen tvil om at det kom til å bli veldig varmt den dagen. Jeg rakk akkurat å komme hjem fra butikken og begynne på paideigen før jeg fikk melding av Malin at de var på metrostasjonen så jeg løp ut igjen for å møte dem der for de kan ikke veien. Allerede klokka 11 når jeg gikk ut igjen hadde det blitt varmt og Malin var veldig varm for hun hadde jo gått hjemmefra til metroestasjonen også hadde hun babyen i en babyslynge forran og en tvillingvogn og en 2 åring som løp rundt. Jeg syns det var et under at hun kom frem i det hele tatt egentlig!

Vi fikk så vidt tvillingvognen inn i leiligheten vår, heldigvis kunne den klappes sammen så den var ikke i veien når den sto opp mot døren. Jeg gjorde ferdig deigen i en fei og la den i kjøleskapet, jeg hadde allerede hakket opp grønnsakene så det var bare å steke de lett. Paien ble god, men jeg hadde fersk sopp i og den inneholder masse vann så paien ble ikke sånn fin og fast som den skal være!

Det ble en veldig koselig dag! Babyen sov mye på sofaen vår og to-åringen løp rundt og klatret på alt og hoppa i senga og you name it, akkurat som 2-åringer pleier. Det ble litt drama når hun slo toa si og det begynte å blø, det gikk bra med henne, men det er litt skummelt med blod også er tærna en av de verste stedene å slå seg da! Men det var veldig koselig sånn alt i alt og de ble helt til 16.00 og det syns jeg var veldig fint!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar