onsdag 23. mai 2012

17. mai feiring!!!

På 17. mai i fjor gjorde jeg ingenting spesielt bortsett fra at jeg og Talal tok et glass vin på kvelden. I år hadde jeg bestemt meg for å dra bort til sjømannskirken hvor de har fullt opplegg hele dagen.

Dette er også på vei til 17. mai feiring, her står jeg forran bilen vår!
Det er den lille svarte :-D
Dette er ved heisen utenfor leiligheten vår
på vei til 17. maifeiring. Det passer bra
at bildet er blury for jeg følte meg veldig
blury fordi det var så tidlig...
















Jeg og Talal våknet klokken 06.30, jeg trengte tid til å kle på meg og sminke meg også hadde vi kjøpt muffins dagen før som vi skulle spise som spesiell 17. mai-frokost med kaffe. Opplegget i kirken begynte klokken 8 så vi måtte dra hjemmefra 7.30, Talal begynner egentlig ikke på jobb før klokken 9, men han hadde litt å gjøre så han dro på jobb. De begynte med å heise flagget og holde en liten tale også sang vi nasjonalsangen også gikk vi inn for å spise frokost. Det var kjempefint pyntet med langbord og hvite duker, blomster og røde, blå og hvite bånd. De hadde også laget en scene ute på basketbanen, hengt opp et telt over for å få skygge og satt ut bord med duker. De hadde en frokostbuffet  med masse veldig god mat, det var bare synd jeg ble mett så fort! Etter frokost satt vi og drakk kaffe og så på 17. mai feiring fra Norge på TV.


Her tar Nasim bilde av meg etter frokost

Etter vi hadde spist og drukket kaffe et par timer var det mange som dro hjem, men det ville ikke jeg siden det er langt også hadde jeg ingenting spesielt å gjøre hjemme. For de som var igjen og ville viste de frem Max Manus, så den så jeg og Nasim og noen flere på, den var utrolig bra! Ellers gikk vi bare rundt og pratet med folk, også måtte vi en liten tur til Nasim for å fikse på sminke som rant og hår som ble flatt.

Klokken 15 begynte folk å komme igjen for da begynte lunsjen, til min skuffelse var det deserre bare pølser til lunsj så jeg spiste bare kaker istede og jeg kan trygt si at det blir lenge til jeg spiser kake igjen for å si det sånn! Før talene og toget begynte hjalp jeg Nasim med å ta ut medaljene til svømmekonkuransen ut av plastikk og legge de i en fin kurv. Etter dette var all aktivitet ute, vi satte oss ute på basketbanen i skyggen og forran viften som var satt ut, det var veldig varmt allikevel. Vi sang litt sanger og hørte på taler og beskjeder og et korps også begynte barna å gå i tog rundt sjømannskirken, utrolig nok klarte de 3 runder i varmen! Det var morsomt å se på korpset som marserte med toget (det var nemlig ikke de samme som spilte mens vi sang) for det var ikke barn som jeg er vant til å se, men en liten gruppe med blanding av alle aldere som var skrapet sammen og utrolig nok hadde nok instrumenter så det hørtes ut som 17. mai. Og de hadde ikke uniform selvfølgelig!

Dette er på basketbanen med teltet over som jeg skrev om.
Her er det noen som holder en tale.

Etter alt dette var det litt leker for de som ville som tautrekking, sekkehopping og fiskedam og sånne ting også ble dagen avsluttet med svømmekonkuranse for barna, jeg hjalp til å dele ut medaljer, noe jeg egentlig syns var litt kjipt for ejg var allerede dritvarm og sliten og barna spruta bassengvann på penklærna mine. Jeg hadde tidligere gått inn for å kjøle meg ned litt, men etter 30 sekunder kom Kristin og spurte om jeg kunne finne Nasim for svømmekonkuranser måtte begynne så jeg løp rundt med kurven full av medaljer for å finne henne først... (Det er ikke rart jeg var seriøst dehydrert dagen etter)

Talal kom å hentet meg der når han var ferdig på jobb og da var opplegget ferdig i kirken også, vi dro derfra og ut for å spise middag. Skikkelig feiring, hele dagen! Det ar veldig koselig og det er utrolig hvor flinke de var til å lage 17. mai stemning i kirken!


Her er meg og Nasim forran flygelet i kirken rett før jeg og Talal drar hjem
(det er dette flygelet jeg lærer bort på og øver med og spiller på dåper og sånn)

1 kommentar:

  1. hei så hyggelig at du fikk litt 17 mai feiring.
    bestemor

    SvarSlett