mandag 7. mai 2012

Litt forskjellig

Nå er det lenge siden jeg har skrivd på bloggen og det skjer ting hele tiden så jeg har begynt å gå surr i når og hvor og hvordan ting har skjedd. Dette blir et innlegg med masse forskjellig for å komme asjure (er det sånn det ordet skrives tro?).

Etter vi kjøpte bilen så har vi ikke hatt en eneste sitte-i-sofaen-og-se-på-TV kveld, vi har vært ute hver kveld og det er for det meste ejg som har kjørt for å vende meg til å kjøre her. Jeg klarer det, men jeg blir fort litt usikker og sånn og det er ikke noe gøy. På søndag satt jeg på med Malin til og fra kor da så den dagen kjørte jeg ikke. På koret forberedte vi oss på Valborg som var dagen etter. Valborg er en studentfeiring som de har i Finland (og Sverige tror jeg), det er nesten som 17. mai egentlig. Alle går ut for å høre på taler også korsang også drikker man masse alkohol og går ut og spiser med familien og alle som er ferdig med gymnaset tar på seg studentluene sine også tennes det bål. De som er ferdig med gymnaset den våren har visst en egen feiring med blant annet sjampagne-frokost! Så på mandag klokka 17.30 skulle koret synge i sjømannskirken og noen forskjellige hadde tale også tente de bålet også fikk man kjøpt pølse og boller og greier. Det var litt dumt at det var midt i uka da for mange kunne ikke komme pga. jobb. Det var også veldig rart at det var så tidlig for folk rakk ikke hjem fra jobben, men det var fordi det skulle komme så mange små barn visst. Men fordi det var så masse barn så var det også veldig fort ferdig, men det var gøy da. Etterpå gikk forresten koret ut og spiste og det var veldig koselig! Vi spiste ordentlig god thai-mat og det var stas å bli litt kjent med korfolkene utenom koret, det var tilogmed på et sted hvor vi kunne drikke alkohol så vi drakk litt vin og sånn og kosa oss veldig også kom Talal og hentet meg når vi var ferdig. Jeg dro forresten til Malin før koret for hun ville kanskje låne en kjole av meg også tok vi taxi sammen derfra til kirken, så jeg hjalp også til med bæring og sånn. Det var en bra dag!

Jeg og Talal vet at det er noen parker her i Dubai, men vi har aldri vært i en fordi det ikke har vært mulig å komme dit uten bil eller drosje så på tirsdag bestemte vi oss for å dra til Safa Park. Det var på kvelden og det var mørkt så vi hadde ikke tenkt til å gjøre noe annet enn å kikke og vandre der, men ellers høres det gøy ut med badmington eller noe syns jeg da. Det var en fin park, ikke så veeeldig stor og ikke nok så veldig mange trær, med masse steder for barn å leke som husker og sklier og til og med et lite tivoli. Man kan også leie sykler og sykle tur der. Vi kom også til et vann, et ekkelt og møkkete vann desverre, hvis det hadde vært rent så hadde det vært kjempefint. Det var også massevis av tordiveler ute og tuslet i parken. Jeg har aldri sett så mange samtidig, vi måtte passe på hvor vi gikk så vi ikke tråkket på de. Tordiveler er litt fine da! Det var en del andre ting der også som mygg og firfisler og sånne knott (eller hva de nå heter, de bittesmå fluene som alltid er mange sammen). Jeg skjønner godt at det var mange insekter i parken altså, det er jo tross alt plutselig gress midt i ørkenen og hvis jeg hadde vært et innsekt så hadde jeg villet bo der!

På onsdag kveld dro vi en tur til Nada og Hany på kvelden, det er hyggelig å kunne ta småturer noen ganger. Det var veldig koselig, også fikk vi prate med dem ordentlig siden barna hadde lagt seg. Det er helt utrolig, men hver gang vi drar til dem på kvelden så er det fotballkamp med barcelona! Vi dro før den var ferdig da for jeg var så utrolig trøtt. Det var forresten en fredagkveld som jeg og Talal satt barnevakt, men jeg husker virkelig ikke hvilken. Barna sov allerede når vi kom så vi bare satt og så på TV til Nada og Hany kom tilbake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar