mandag 7. mai 2012

Tidlig start på torsdagen med sen grilling

Klokken 6.00 på torsdag morgen våknet jeg og fikk ikke sove igjen, jeg hadde tenkt til å dra til sjømannskirken på torsdagstreffet som begynner klokken 10 så jeg tenkte at det var egentlig ikke så ille å stå opp så tidlig den dagen. Jeg sto opp og spiste frokost, lagde kaffe, sminket og kledde på meg også vekte jeg Talal. Han begynner på jobb 9 så jeg bestemte meg for å sitte på med Talal også sitte på en kafè og lese til klokken ble nok til å dra bort til kirken. Kristin hadde sendt meg en melding dagen før og spurt om jeg ville bli med på torsdagstreffet for de skulle bort til et kjøpesenter for å "explore" også skulle de til en morsom klesbutikk hvor vi skulle få 25 % avslag! Vi hadde det kjempefint og koselig, vi gikk og spiste lunsj sammen og jeg kjøpte en ny kjole. Etterpå kjørte Kristin meg tilbake til kirken fordi Nasim tok en liten pause fra oppgaven som hun skriver sånn at vi kunne ta en kaffe. Tiden løp av gårde og Talal ringte og sa at vi var invitert på grilling den samme kvelden og de bodde ikke langt unna kirken og jobben til Talal så jeg bestemte meg for å bli der til Talal var ferdig på jobb. Nasim måtte sette seg og skrive litt igjen, men jeg hadde med bok så det gjorde ingenting. Etterhvert bestillte vi også litt mat for vi ble ordentlige sultne og jeg er veldig glad for at jeg spiste ordentlig da for det ble ikke grillmat før mye senere.

Talal hentet meg på kirken, men de vi skulle til måtte ordne litt før vi kunne komme så vi tenkte å dra en rask tur innom Ikea som var rett i nærheten av der vi var, men vi fant rett og slett ikke frem! Vi kjørte rundt og rundt og kom til den samme broen igjen og igjen så etter en stund måtte vi bare gi opp. Det var jo ikke så farlig og vi hadde mest sansynelig endt opp med å bruke en del penger der så det var nok like greit. Vi bestemte oss i stedet for å dra til et annet kjøpesenter i nærheter for å bruke opp litt tid og for å kjøpe kaffe for jeg begynte å bli rimelig trøtt. Vi kom frem etterhvert, fant riktig vei og de vi skulle til var endelig hjemme, men med grilling blir det fort vekk litt senere enn planlagt og vi endte med å spise rundt 12 - 01 på natten og vi var ikke hjemme før kl 3. Jeg fikk selvfølgelig ikke sove i bilen heller... Men vi kosa oss masse der, vi var hos Wasim og Nour også kom det noen andre de kjenner fra jobb dit også så det var gøy. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar