onsdag 9. mai 2012

Kles shopping og vaskebjørnskille

Dagen etter Malin og Harri var på middag hos oss dro vi på besøk til Nada en tur, vi ville gjerne se barna og de sover alltid når vi komme på kvelden på hverdagen. Vi var der en stund også dro vi alle sammen, Nada og Hany skulle til Dubai Mall med barna og de spurte om vi ville være med, men i prøver å ungå det kjøresenteret i helgen for det er så stoooort også er det så sinnsykt masse mennesker. De skulle spise lunsj med noen der også uansett. Vi dro heller til et lite kjøpesenter hvor de hadde to klesbutikker jeg liker med salg. Det er sånne billig butikker, men kvaliteten er helt grei og når det er salg så er det veldig salg som 25 NOK for en fin t-skjorte og sånn. Det var mange folk der og det var skikkelig rotete, men jeg fikk med meg 4 overdeler, øredobber, et kjede og en piknik/strandbag. Vi rakk faktisk ikke noe mer den dagen for Talal hadde litt jobb å gjøre på kvelden, jeg har lovet Talal at hele neste helg skal tilbringes på stranden i bytte mot shoppingturen vår.

Jeg kjørte overalt, fra og til Nada og til kjøpesenteret og alt, jeg begynner å bli vant til det, men det er fortsatt litt stressende og skummelt og jeg trenger å bli mer sikker særlig på å bytte felt. Det er en helt anne måte å kjøre på her, det er ofte 10 felt i hver retning og mange kjører langt over fartsgrensen som allerede er 100 og mange bruker ikke blinklys eller tar hensyn.

På søndag ringte Nasim (hun som bor i kirken for å skrive en universitetsoppgave) meg for å spørre om jeg ville bli med på stranden og det ville jeg. Så jeg pakket den nye piknik/strandbagen min og gikk for å møte Nasim på metrostasjonen også gikk i sammen ned til stranden her. vi ble der mye lengre enn vi hadde planlagt for det var så varmt at i ikke orket å dra derfra før det hadde blitt svalere rundt klokken 5. Vi dro sammen hjem til meg også tok en rask dusj og kledde på meg og sminket meg mens Nasim så på TV også ble vi plukket opp av Malin for jeg skulle på kor med Malin og Nasim hjem til kirken for å dusje og sove. Jeg ble supersolbrent i ansiktet og på skuldrene og brystet. Ikke så ikke at det gjorde vondt (bortsett fra akkurat øverst på skuldrene og i pannen), men det som var ikke var at jeg hadde hatt på solbriller hele dagen og jeg fikk skikkelig skille! Seriøst nå er det dager siden vi var på stranden og jeg ser fortsatt ut som en vaskebjørn selv med 3 cm foundation og pudder. Ikke kult! Til helgen skal jeg ta på masse solkrem alle steder bortsett fra rundt øynene også skal jeg ikke ha på solbriller for å jevne ut det skille altså.

Vi hadde det fint på kor, vi fortsatte endelig litt med musikalsanger igjen. Også kjørte Malin meg hjem etterpå og da var jeg helt utslått så jeg satt oppe med Talal en halvtime også gikk jeg og la meg (med sikkert et 10 cm tykt lag med aloe vera aftersunkrem i ansiktet!!!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar