søndag 13. mai 2012

Strandtur 1. av 2 deler

Forrige helg lovte jeg at vi kunne være hele neste helg på stranden og det løfte holdt jeg meg til! Jeg har ikke likt stranden så veldig mye før fordi jeg ahr blitt full av sand og da gjør det vondt å ta på krem også er vannet så sinnsykt salt også har håndkledene fulle av sand også blir det så varmt noen ganger at jeg blir svimmel. Men etter vi fikk bil så blir det bedre og bedre, vi slipper ihvertfall å gå hjem i varmen helt utslitte og sultne også bruker vi ikke opp hele dagen.

Vekkerklokken ringte rundt 9 og jeg sto opp 9.30, Talal var kjempetrøtt så jeg lot han sove mens jeg pakket strandbagen, tok oppvasken, lagde kaffe og tok på solkrem. Vi spiste froksot i en fei også satte vi av gårde mot stranden. Vi har jo et strandteppe nå under håndkledene sånn at de ikke blir fulle av sand også tok vi med volleyballen og svømmeføttene. Jeg var fortsatt litt solbrent i ansiktet så jeg var godt utstyrt med sikkert 3000 lag solkrem og hatt, det var nesten litt for varmt den dagen så vi var mye i vannet og det er så moro for det er masse masse fisk der og de er lette å se for vannet er klart og det er nesten ikke planter der.
Før vi visste ordet av det hadde vi vært der i 4 timer og da begynte vi å bli sultne og tørste for vannet vårt hadde blitt så varmt at det føltes ut som om vi drakk badekarvann, æsj!

På vei hjem kjørte vi innom matbutikken og kjøpte vannmelon også spiste vi den sammen med arabisk brød og ost (i toastern sånn at osten smeltet litt, hmmmmm) også drakk vi masse kaldt vann. Etter vi hadde spist, dusja og pakket ut av strandbagen dro vi til Mall og the Emirates for vi så etter en billig strandparasoll og det fant vi. Men når vi først var der så ville vi kikke litt på bøker og om det var noen kule filmer på kino osv og plutselig var vi dritsultne igjen. Vi er ikke stolte av det, men vi gikk og spiste doughnuts med kaffe. Det er bare så sinnsykt godt og de er så myyyke også er det så billig at det er ille. Vi våknet ihvertfall litt etter kaffen og sukkeret for vi ble trøtte etter strandturen, så vi kikka litt og etter en stund klarte vi å komme oss hjem igjen og lage middag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar