onsdag 30. mai 2012

Strandtur om kvelden



Etter 17. mai innlegget jeg skrev kom jeg frem til at det er jo egentlig ikke så mye jobb som jeg skal ha det til å legge ut bilder på bloggen. Så her kommer det noen til også kommer det fler etterhvert!

Talal har begynt å jobbe ved siden av oss nå og kommer nå en time tidligere hjem enn før, det er kjempekoselig! Men jeg syns jeg ikke rekker noen ting lengre, så når jeg hadde planlagt å handle mat så rakk jeg ikke det så vi dro sammen på kvelden og glemte selvfølgelig dopapir! Det hadde jeg tenkt å kjøpe dagen etter på dagtid og det glemte jeg totalt, er det mulig å være så surrete?! Vi dro sammen på kvelden for å kjøpe det og bestemte oss for å finne på noe. Vi kjøpte litt iste og kjørte til stranda som vi vanligvis drar på, klokken ar sikkert 10 på kvelden så det var mørkt, men temperaturen var helt utrolig flott. Det var ikke kaldt og ikke varmt, veldig komfortabelt med shorts og singlett. Vi tok teppet fra bagasjerommet og spaserte ned til vannet hvor vi satte oss ned. Jeg tok med kameraet, men det var desverre altfor lite lys til at det ble noe av så ejg tar med kameraet neste gang vi drar dit på dagen. Det kom en pus til oss for å hilse på og se om vi hadde noe mat, det hadde vi ikke desverre, men den syns det var veldig fint med selskap og satt ved siden av oss helt til det kom noen andre for da ville den sjekke ut dem. Jeg har en mistanke om at de hadde mat også...

Dette er Burj al Arab, det veldig kjente hotellet som ser ut som
segl. Dette er også lånt av google, vi ser hotellet fra en annen
kant, men her kommer lys-showet fint frem!

Når vi satt der og så utover vannet og på lysene og bygningene så ble vi enig om at det er ikke så ille å bo i Dubai alikvell. Det er mange som er veldig opptatt av at Dubai er veldig flott og greier, men både jeg og Talal er ganske glad i natur og skog, gamle bygninger, gallerier og museer og det er det ikke mye av her. Det er veldig masse høye bygninger, sand og kjøpesenter her pluss at nesten ingenting av det som er her er naturlig. Men det var kos når vi satt der på stranden, på venstre siden så vi palmen med god utsikt til Hotel Atlantis ytterst, på høyre side hadde vi Burj al Arab hvor de hadde begynt med lys-showet så den lyste oransj og rosa og i bagrunnen helt til høyre glitret Burj Khalifa, det var ganske kult!


Dette er Hotel Atlantis, det er ikke jeg som har tatt bildet altså
det er lånt fra google. Det er stadig annerledes lys på dette hotellet,
men det så ca sånn ut når vi var på stranden.


Bildet lånt av google. Dette er Burj Khalifa,
verdens høyeste bygning!
Det er ca sånn vi ser den fra stranda, som en
fyrstikk i det fjerne, vi ser mest lysene selvfølgelig. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar