søndag 8. januar 2012

På Flyet!

Nå har jeg ikke skrevet noe nytt innlegg på nesten to måneder. Det er lenge det, men det var jo selvfølgelig fordi pappa og Jørgen kom på besøk til meg og Talal i Dubai og fordi jeg har vært på ferie i Norge i en måned. Men nå er jeg på vei til Dubai igjen, jeg sitter på flyet faktisk, og da er det fint å begynne å skrive litt igjen. Det er helt utrolig fint med internett på flyet, noe så lurt!!!
Jeg sitter og spiser bolle, vannflasken min tok de i kontrollen så jeg må spise et eple hvis jeg blir tørst tror jeg. Vi har ikke vært oppe i lufta så lenge, de bruker jo som regel hundre år på å kjøre rundt på flyplassen før flyet endelig tar av. Men vi er oppe oppe i lifta og over skyene, i Oslo var det snø og ikke så fint vær, men her over skyene er det nydelig. Vi er ikke så langt unna Stockholm nå, men jeg ser ikke bakken på grunn av skyene og det gjør meg ingenting for her oppe er det fint vær.

Det er kjempetrist å reise fra Norge igjen, men det blir veldig koselig å komme fram til Dubai og Talal, jeg pleier å være trist når jeg drar, men veldig glad når jeg kommer fram uansett hvilken vei jeg reiser. Jeg gleder meg veldig til å bruke den nye duken jeg kjøpte når jeg og mamma var i byen da, og de nye klærna jeg har kjøpt for julepenger, jeg har også fått tatt med litt flere pynteting og det er stas.

Note to self: Aldri klag over at kofferten ikke er full nok, FOR DET BLIR DEN!

Denne gangen, utrolig nok (!), klarte jeg å pakke ferdig i god tid før jeg skulle reise. Jeg hadde med to kofferter: en svæææær en som er Talal sin og som jeg, pappa og Jørgen brukte for å få med alle julegavene fra Dubai, og en litt mindre som jeg pleier å bruke når jeg reiser. Den store pakka jeg ned mye klær i og litt julegaver som måtte pakkes godt inn med papp og lignende og jeg syns liksom ikke at jeg fikk den full nok... Når jeg hadde putta oppi alt jeg kunne tenke på som ikke var tungt, og ting som kunne knuses innimellom alle klærna så tok jeg igjen glidlåsen og hele kofferten oppå badevekta. Og akkurat som om ikke det er slit nok å få den svære kofferten oppå den lille badevekta sånn at ikke hjulene er nede i gulvet, så blinka den lille, dumme badevekten 22,5 kg opp mot meg. Greit, tenkte jeg, den andre veier jo bare 15 kg og siden det er mindre enn 40 kg tilsammen så går det sikkert bra. På morgenen idag (den dagen jeg skulle dra) så kom jeg på et par småting som måtte oppi den lille kofferten, blant annet alle ladere og kjolen jeg hadde på dagen før og veska og skoene. I tillegg hadde fått en kjempefin nissekone og nissemann av mormor (som hun syns ligna på meg og Talal) , en bok av bestebjørn og en bursdagspresang som også skulle med til Dubai. Tidligere hadde jeg klaget til pappa over at den lille kofferten bare var halvfull for jeg var redd at tinga oppi skulle ligge å slenge og at noe kanskje kom til å gå istykker, det var ikke noe vits å klage på ihvertfall! Etter at alt dette var lagt i den lille, lillastripete kofferten og glidelåsen så vidt var på plass så måtte selvfølgelig den  også opp på badevekta. Nok en gang blinker 22,5 kg opp mot meg... Så opp med begge koffertene, fram med kjøkkenvekta og ut med litt av hvert, blant annet måtte jeg la brunosten bli igjen i Norge, det var ikke noe stort tap for min del, men det hadde vært moro om familien til Talal hadde smakt det. Ut med litt klær og pen-sko, og opp på vekta igjen! Fortsatt for mye vekt. En og en ting ut av kofferten og over på kjøkkenvekta for å sjekke om det veide nok til at det var verdt å ta ut. tilogmed neglelakkene ble sortert -hvilke kom jeg til å bruke og hvilke ikke?- Etter en stund måtte jeg jo bare ærlig innrømme at bøkene veide nok en del, jeg har tatt med masse noter og litt bøker. Så nå har jeg en musikkbok, tre samle bøker med Sherlock Holmes i en (over 1000 sider), boka "Det usynlige fjellet"  jeg fikk av Philip og Kristin til jul og boka jeg fikk av bestebjørn igår som heter "The New York Trilogy". Jeg har nok lesestoff på flyet for å si det sånn! Alle disse bøkene er selvfølgelig i tillegg til laptopen og playboka og maten min på reisen. Jeg tror kanskje den er tyngre enn 8 kg som er grensen for håndbaggasje...

Nå har vi kjørt forbi Riga og sola holder på å gå ned for himmelen er helt oransje i horisonten, flyvertinnene holder på å gå rundt og selge ting, jeg tror jeg må kjøpe meg litt vann allikevel.

Det var veldig koselig at mamma kunne kjøre meg inn til Gardemoen idag, reise blir liksom kortere når man reiser sammen med noen en bit av veien ihvertfall. Det var en koselig biltur også kosa vi oss med mat og kaffe  på flyplassen, etter jeg hadde sjekka inn bagasjen. Ellers var det veldig greit å komme gjennom sikkerhetskontrollen og finne gaten og alt det der, jeg rakk ikke å sitte lengre enn 2 minutter før vi kunne begynne å gå ombord i flyet og det var jo fint.

Jeg gleder meg til å komme fram, det er 22 grader i Dubai nå og det er bare 4 timer og 50 minutter igjen.

Da slutter jeg å skrive for denne gang, men det kommer nytt innlegg snart :)

1 kommentar:

  1. Kjenner til problemet med for mye bagasje x) Du må aldri, aldri reise med ryanair, for der kan du kun ha 15 kg bagasje, og de er skikkelig nazi på det der, og om det er 2 kg overvekt må du sende resten i en annen bagasje og betale ekstra.

    Håper du får det fint når du kommer hjem igjen:) Koselig at moren din kunne kjøre. Det er ikke så gøy å ta toget helt inn dit med alle koffertene og sånt :/

    SvarSlett