søndag 8. januar 2012

Bronkitt...

Rett før jeg dro til Norge hadde Talal bronkitt, og det har visst jeg også fått. Jeg ble syk når jeg kom til Norge og nå er jeg sånn syk igjen og jeg har jo hosta siden da så vi tok en tur til legen. Det er jo ikke noe problem for det er lett å bli kvitt når ejg får medisiner, men det er litt kjedelig å bli syk i hver ende av ferien, og jeg får lissom ikke begynt å gjøre ting. Så etter jeg endelig var ferdig hos legen var det bare rett til nærmeste apotek hvor jeg fikk med meg en hel pose med medisiner, jeg har aldri fått så mye medisiner som etter at jeg flytta til Dubai! Jeg kan snart starte mitt eget apotek! Men noe var vitaminer og nesepray også da så det er ikke så galt som det høres ut...

Flyet landet litt før tida, som alltid er deilig, men det var helt sinnsyk kø i visumsjekken så det hjalp ikke så mye. Jeg sto sikkert i minst en halv time i kø og det var kjempekjedelig selvfølgelig, men det som var deilig var at når jeg kom til bagasjebåndet så hadde noen tatt av begge koffertene mine allerede så jeg slapp å vente der og jeg slapp å slite med å få de av båndet. I Dubai på flyplassen så står det ansatta og tar av kofferter og setter de ved siden av i et merka området, det er så fint fordi da slipper man at de samme koffertene går om igjen og om igjen uten at nye kofferten kommer på. Jeg så sikkert dum ut med en stor trillekoffert i hver hand og sekk på ryggen for tollerene lo når de så meg også sa de "have a good day" yesss, men det var heldigvis ikke så langt jeg skulle for det var tungt. Talal sto å venta og det var veldig koselig å se han igjen! Vi fikk taxi med en gang så dro vi bare hjem og spiste litt og la oss, Talal skulle på jobben dagen etter, men det var nok ikke lett å stå opp for klokka ble nok 2.00 - 2.30 før vi la oss. Men han kom seg på jobb og jeg brukte hele dagen på å sove og pakke ut litt. Det var fint at jeg kom natt til torsdag for da dro Talal bare på jobb på torsdag også var det helg etter det.

I helga har vi sovet mye, vi var slitne begge to, men på fredag dro vi en tur innom Nada og Hany i den nye leiligheten deres. Den var fin og veldig stor, det er jo helt merkelig at leiligheten de har nå er større enn huset de bodde i før! Men den er kjempefin og de har masse rom og plass til å lagre ting og så stor stue at de sliter med å fylle den opp. De har den største sofaen jeg noen gang har sett, det er sikkert plass til 10-12 stykker i den. Det var veldig koselig å se de igjen og barna også Så tok vi med oss mora til Talal hjem til oss, det var veldig koselig! Vi satt på balkongen og drakk te også lagde vi ostesuffle til middag på kvelden og det slo ann veldig. Jeg har vel aldri møtt noen som ikke liker det. Jeg har tatt  på det nye duken også og det ble veeeldig fint!!!

Jeg har også satt inn de nissene jeg fikk av mormor før jeg dro og reisdyret fra Ida Sofie og garn-mannen jeg fikk av Kajsa og Lisa inn i bokhylle, de ble veldig fine der! Presskanna og koppen fra bestemor er i kjøkkenskapet, jeg skulle gjerne hatt tekoppene i bokhylla for de er så fine at jeg vil ha de fremme, men da blir de så støvete...

Talal låner forresten en bil fra jobben nå, han som vanligvis har den er på ferie så det er kjempedelig!

1 kommentar:

  1. Dumt du er syk :( Men da er det i det minste bra at du ikke har en jobb du må gå til hver dag;) Så får du tid til å komme deg.

    Var sikkert superkoselig å se Talal igjen :) Jeg har bare vært uten Terje i maks 10 dager, men ble sinnssykt glad for å se ham da jeg kom hjem igjen etter portugalturen i påsken i fjor!

    SvarSlett