torsdag 12. januar 2012

Lunsj hos Malin!

På tirsdag var jeg bedt hjem til Malin på lunsj. Malin er ei jeg akkurat har blitt kjent med, ho er finsk-svensk og har en liten jente på snart 2 år også er hun gravid. Ho og mannen Harri flytta hit til Dubai bare noen uker før jeg reiste til  Norge og nå har de endelig fått seg en leilighet og den er ikke så langt unna meg og Talal! De bor i Marinaen, det tar nok 3 kvarter å gå herfra, men det er et metrostopp rett ved dem så det tar ikke mer enn 20 min fra jeg går ut døra mi til jeg er hos dem. Det er veldig fint der, og superstort, de har tre store soverom og stort kjøkken og stue og alt. De har liten balkong da, men det gjør ikke noe for de bruker den ikke fordi de er redd for at dattra kan ramle over. Så de tørker bare klær der. De bor i 35 etasje og det er en helt utrolig fin utsikt derfra, de ser havet og marianen og det er skikkelig wow rett og slett.

Malin og Kendra (dattra) møtte meg på metrostasjonen også gikk vi sammen til byggningen, de bor rett ved siden av Marina Walk som er et område med masse cafeer og restauranter ute og i helgen er det live musikk og sånn, skikkelig koselig. Det er dyrt der da, jeg tror jeg betalte 40 NOK for en iste en gang og da fikk jeg bare en boks med iste som koster 5 NOK på butikken... Men det er et skikkelig koselig området og med boder som selger smykker og sånn. Malin lagde pasta med spinat til lunsj med salat ved siden av, det var veldig godt og fort gjort. Til dessert lagde ho noe som heter "smulepai"? Det var noe typisk finsk, det var bær først og deigen var smula opp og putta på toppen, og krem ved siden av. Det var veeeeldig godt! Ellers satt vi bare å prata mens Kendra satt og så på Barba Pappa og til slutt sovna på teppet forran TVen. Jeg ble der helt til Talal kom fra jobben og henta meg, det var kjepe koselig altså!

Idag kommer mora til Talal hit på besøk, Talal henter ho etter jobb også skal ho sove her i natt. Vi skal spise middag sammen, også tenkte jeg å lage en dessert siden det er helg, det blir nok frukt salat tenker jeg. Også får vi se hva vi gjør ikveld, men i morgen på formiddagen har ejg veldig lyst å ligge ved bassenget og få litt farge igjen! I morgen kveld kommer Malin, Harri og Kendra (og kanskje mora til Talal) på middag, da blir det ostesuffle og kos! Jeg gleder meg veldig!!! De er veldig koselig, og jeg kjenner ikke Harri så godt så det blir fint :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar