torsdag 19. januar 2012

Endelig er det helg! Ikke at jeg har gjort så veeeeldig mye, men det er mer enn jeg pleier og det er jo en god ting, men det skal bli deilig med helg også!
Igår hadde jeg en del på programmet,for det første skulle jeg møte en gjeng med damer på cafè Costa på Mall of the Emirates kl 10 på morran, det var ikke så skummelt fordi Kristin fra sjømannskirken skulle dit også. Men når ejg sto å venta på metroen så ringte ho meg og sa at ho kom en haltimes tid seinere... Plutselig var det veldig skummelt å dra dit! Men jeg gikk på metroen og gikk av på Mall of the Emirates, jeg tenkte jeg skulle kikke litt i butikker sånn ca en halvtime, men så tenkte jeg at det er bare teit og jeg må bare hoppe i det. Jeg kom til cafèen og jeg så en gjeng med damer som kunne være norske, så jeg gikk først å kjøpte meg en kaffe og mens jeg sto åi kø så tenkte jeg på hva jeg skulle spørre om det var riktig gruppe, for uff tenk om det var feil! Skikkelig teit å sette seg vet et bord med folk og bare "hei" også er det ikke dem!!! Men jeg syns jeg kjente igjen ho ene som satt der, så jeg sneik meg litt nærmere for å høre om de snakka norsk, og det gjorde de heldigvis! Så var det bare å spørre en av dem "det er dere som samles her hver onsdag, ikke sant?" uffuffuff. Jada det var dem og jeg måtte bare sette meg ned. Det var veldig koselig altså, jeg snakka først mye med ei som heter Margury, som er fra Peru, men er gift med en norsk mann og ho prates også norsk. Ho er superkoselig! Ellers ble det litt prating på kryss og tvers og alle er veldig åpne og sosiale og lette å prate med.

Kristin kom etterhvert og etter et par timer dro jeg og Kristin videre til skolen hvor barna hennes går. Det var et godt stykke unna! Jeg var kjempe nervøs fordi jeg var redd for å bli spurt om masse forskjellig og utdannelse og greier og greier, men jeg ble ikke spurt om noen ting! Det hele tok 5 minutter! Vi kom inn og de fikk CVen min og de var kjempe glade for å kunne ringe til meg og sånn. De sa at de kanskje trenger meg til vikariat, men ikke fast ansatt, det er litt kjedelig, men det er erfaring, og kanskje en referanse på CVen?
Alle var veldig imøtekomne der og det var veldig fint! De sa også at det er mange elever som vil ha pianotimen, men etter skolen og sånn så de lovte å ringe meg hvis de hørte om noen.

Etter alt dette skumle så syns jeg ikke det var skummelt å gi pianotime i det hele tatt! Jeg skulle bare ha en fordi ho andre hadde ikke mulighet til å komme, så jeg hadde med ho på 10 - 11 år gammel. Ho er veldig søt og veldig lærevillig og ivrig! Når jeg ga ho lekse til neste gang så spurte ho om ho kunne gjøre mer enn det som var lekse! For en fantastisk elev!

Natta før sov jeg veldig dårlig, jeg visste jeg skulle mye og mye nytt så jeg tenkte hele tiden "nå MÅ jeg sove fordi jeg har mye å gjøre imorgen" og "oj huska jeg å skrive på det-og.det på Cven?" eller "tenk om de spør meg om noe jeg ikke kan på skolen der jeg il ha jobb" og når dette snurrer rundt i hodet på en på får man ikke sove, sånn er det bare! Men alt gikk jo fint, men når jeg var ferdig med alt så var jeg så trøtt og sliten at jeg dro rett hjem og reiste meg ikke fra sofaen resten av kvelden og sovna kl 22.

Ikveld kommer mora til Talal til oss, ho skal sove her! Jeg tenkte jeg skulle lage wok, så jeg håper det blir bra. Vi har ikke handla ordentlig siden jeg kom hjem fra Norge enda, bare akkurat det nødvendigste, men det er mye mer økonomisk å handle for hele uka på en gang for ellers komer vi ut med masse vi egentlig ikke trenger, så jeg gjør nok det alene på ettermiddagen også henter Talal meg fra den store matbutikken på Mall of the Emirates på vei hjem fra jobben.

2 kommentarer:

  1. Du tar feil! Det er ikke helg, det er torsdag :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha det ER helg! Torsdag her er som en fredag i norge vet du ;) fredag og lørdag er fri! :P

      Slett