lørdag 21. januar 2012

Stearinlys og kaffe

Sitter i pysjen med stearinlys og kaffe mens jeg skriver det nye blogginnlegget! Det er kos, jeg er så sliten idag, selvom vi ikke har farta så veldig i helgen. Jeg er faktisk litt redd for at jeg blir syk igjen for de siste dagene har jeg harr litt vondt i halsen også fryser jeg veldig. Jeg hiver nedpå med C vitaminer, så det er bare å håpe at det bare er noe småtteri!

På torsdag skulle egentlig mora til Talal komme og sove hos oss. Det ble ikke noe av. Fulltids hushjelpen som bodde og jobba for Nada og Hany hadde rømt. Det er veldig rart og det er veldig vanlig at hushjelpene stikker av. Ho tok også med seg penger og et kamera blant annet, politiet kom og hele pakka og Nada var veldig lei seg og urolig så vi dro til dem isteden. Det er visst mange hushjelper som kommer hit til en familie med en plan om å stikke av også jobbe svart et annet sted. Det er jo mye mer risikabelt for hvis ho blir tatt blir ho jo bare sendt tilbake til hjemlandet igjen så det er veldig rart. Hushjelper som bor hos familien de jobber for tjener jo ikke så bra, men de får jo mat og et sted å bo og klær.

Så vi dro dit og Nada og Hany gikk ut for å få litt ro og fred og Talal, jeg, mora til Talal og Zeo (som ikke fikk sove på grunn av alt dette) satt i stua og spiste middag og vi hadde tatt med potetgull og sjokolade. Også dro vi rundt 12 på natta etter Nada og Hany hadde kommet tilbake.

På fredag hadde vi lova å ta med mora til Talal til en emirat som heter Sharjah, det er naboemiraten til Dubai. Ho har en vennine som bor der og det er ikke mer enn 6 måneder siden de flytta dit fra Syria så ho ville gjerne se ho litt før ho skulle tilbake til Syria. Det tok ikke så lang tid å kjøre tid som ejg trodde, jeg tror vi brukte tre kvarter alt-i-alt og det er ikke verst. Det er veldig billig å handle der så vi kjørte de rundt på en skikkelig shoppingrunde, det var litt slitsomt, men det var veldig morsomt å se at mora til Talal og vennina kosa seg så mye som de gjorde. Og mora til Talal handla MASSE! Både klær og håndkler og parfyme og sminke og stearinlys og alt. Jeg kjøpte litt, men ikke mye. Det er billig der, men jeg syns ikke det verdt å dra dit bare for å shoppe.

Vi lurte på om i skulle ta turen innom IKEA på vei hjem fra Sharjah fordi vi måtte gi fra oss bilen på søndag (idag) og IKEA var på hjemveien vår. Men det var ikke sjans rett og slett, vi var slitne og sultne og det var seint, så vi kjørte mora til Talal tilbake til Nada også dro vi hjem og lagde litt mat og gikk rett og la oss.

På lørdag ville jeg veldig, veldig, veldig gjerne på IKEA! Det er ikke så mye jeg trenger, men noen sånne små kurver med lokk til å ha på badet som jeg kan ha rotet mitt i og noen flere sorte pappekser (sånne små) hadde vært veldig kjekt. Vi har så liten leielighet at vi må passe på å få alt småtteri som det ikke er plass til i skuffer og skap i andre beholdere! Men etter en kikk på kontobalansen var det ikke noe tvil om at det må vi vente med... Så vi ble mesteparten av dagen hjemme og jobba med CVer og søknader og vaska klær og rydda og sånn. Kjipt, men nyttig igrunn. Jeg fikk søkt på en jobb som en pianolærer på en musikk skole som ligger bare 20 min gange unna oss blant annet, det er ikke verst!

Vi tok en tur innom Nada og Hany også, men det ble bare kort. Vi fikk med oss sure agurker som mora til Talal har lagd, de er så gode at de er farlige! Jeg skal definitift prøve meg på å lage sånne! Også måtte vi ta ukehandelen av mat. Jeg liker egentlig å handle mat, men det blir fort stress. Særlig hvis man er litt sulten, eller ikke vet hva man skal lage av middag og sånne ting. Men vi fikk ihvertfall handla og jeg elsker å åpne kjøleskapet og se at det er fullt!

Idag begynner kor igjen etter jul, det gleder jeg meg veldig til! Det blir koselig å se folk igjen og begynne med en aktivitet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar