tirsdag 17. januar 2012

Surprise Party for Nour

Igår ringte Talal meg rundt kl 12 på dagen og sa "vi er invitert til et surprise party for Nour. Wasim skulle egentlig ha vært i London på bursdagen hennes så de ikke hadde ikke planlagt noe fest, men så tok det lengre tid enn det skulle å få visumet så han var fortsatt i Dubai på bursdagen hennes. Wasim beklaga at det var på så kort varsel, det var surprise for både gjestene og Nour for å si det sånn! Det hørtes jo veldig koselig ut så jeg løp til Mall og the Emirates for å kjøpe gave til Nour og til dattera Luna fordi jeg var i Norge når ho hadde bursdag og Talal glemte det. Jeg fant et veldig fint sett på Bath & Body Works til Nour med duftlys til badet, badeskum, dusjsåpe, fuktighetskrem, skikkelig feit fuktighetskrem (til albuer o.l.) og en body mist (som er som en parfyme bare mye mildere så man kan bruke mer) også fant jeg en lilla, foret hettegenser og en teddybjørn til Luna. Etter det var det bare å løpe hjem igjen, skifte, fikse håret, pakke inn gavene og kjøre som en vind. Talal låner fortsatt bil av jobben, hvis han ikke hadde gjort det så kunne vi ikke ha kommet for de bor langt unna oss. Vi rakk ikke å komme til SUPRISE for vi visste ikke hvor det var så vi måtte kjøre etter noen andre som skulle tid som kunne veien. Det gikk fint og i kom fram, ikke så altfor seint heldigvis!

Det var veldig koselig å være der, vi fikk mat og kake og alt. De hadde musikk på og folk dansa og skikkelig koselig. De fleste hadde små barn med seg da så det ble ikke så seint og det var like greit, det var litt kjedelig for det var bare jeg og ei til som ikke snakka arabisk så det meste gikk på arabisk. Men det var koselig uansett og  Nour ble veldig fornøyd med gaven hennes og Luna sin. Vi dro ca kl 22.00 og jeg syns det var tidlig, men vi kom ikke hjem før nærmere 23.00 for det er så langt så det var bra vi ikke dro senere!

Idag var jeg bedt på frokost til Nada sammen med tre andre venner av ho. Vi fikk skikkelig frokost med masse mat OG dessert! hehe jeg kommer ikke til å orke å spise noe resten av dagen. Jeg skal ikke begynne å ramse opp maten vi fikk for det var bare arabisk mat og vi har ikke noe lignene på norsk så det kommer til å ta hundre år å forklare, men det var godt i hvertfall. Veldig koselig folk også, men igjen snakka de nesten bare arabisk fordi jeg var den eneste der som ikke prater arabisk. Det er litt kjipt, men hvis jeg spør så oversetter de, men allikvel... Det hadde vært deilig å kunne arabisk kjenner jeg og jeg har jo begynt å lære også :-)

Resten av idag går bare til å gjøre ferdig CVen min og en søknad, jeg har nemlig ringt til en musikkskole og de trengte pianolærere og jeg fikk beskjed om å sende CV og søknad til dem. Jeg sitter også og forbereder pianotimene jeg skal ha imorgen, det blir koselig å få begynt med det igjen!

Imorgen kl 10 skal jeg på Mall of the Emirates for å møte Kristin (dirigenten i koret og mora til den ene eleven min). Hver onsdag kl 10 på en bestemt cafè møtes en gjen med norske damen så det blir morsomt å være med på det. Det er der jeg skal møte Kristin, også kjører vi derfra og til skolen hvor barna hennes går sånn at jeg kan høre om jobbmulighet der. Jeg kan visst ikke bli lærer der fordi det er en amerikask skole og de ansetter kun lærere som har engelsk som morsmål, men de har ikke samme regler for vikarer f. eks! Jeg har jo ikke som mål å bli vikar, men det er et steg i riktig retning ihvertfall og det ser sikkert veldig bra ut på CVen at jeg har litt mer undervisningserfaring. Så i får bare se hvordan det går!

Ellers kommer nok jeg og Talal til å være mye sammen med mora til Talal for tiden. Ho drar nemlig ikke 25. februar som jeg trodde og skrev i et tidligere blogginnlegg, men 25. januar og det er ikke lenge til i det hele tatt. Så nå er det bare å få så mye som mulig ut av de dagene ho fortsatt er her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar