tirsdag 24. januar 2012

Kaldt vær og trening

Jeg mener ikke å klage. Sørlig siden de aller fleste som leser denne bloggen bor i Norge og har vesentlig kaldere vær enn her i Dubai. Men det er så kaldt nå! Det er sånn 15 til 19 grader og det blåser skikkelig mye og det blåser kaldt. 15 - 19 grader høres helt greit ut, som våren, ikke sant? Men greia er at dette er Dubai, i Dubai er det varmt og det vil si at ingen har ovner inne eller varme klær, ikke jakker en gang. Så hva gjør man når det er kaldt inne, kaldere ute og man ikke har noe til å varme opp leiligheten med? Det er bare å kle på seg alt man har av klær og sokker og tøffler.
Jeg snakka med Nada igår og ho har bodd i Dubai i mange år og ho sier det er første gang det er så kaldt her. Men igjen, det er ikke meninga å klage! Men jeg kunne ønske jeg hadde tatt med en jakke fra Norge...

Endelig har jeg hatt min første treningsøkt etter nyttår! Det tok sin tid, men jeg fikk gjort det ihvertfall. Det var egentig ganske deilig å komme i gang med trening igjen, planen er å trene idag også! Grunnen til at jeg endelig fikk trena igår var faktisk fordi vi var bedt til bursdagen til Hany igår og jeg visste jeg kom til å bli kake og når valget står mellom å trene og spise kake eller ikke trene og ikke spise kake så var valget ganske lett.
Det var veldig ksoelig hos Nada og Hany, Nada hadde lagd masse mat. Det var pizza og salat og en type pai og noe arabiske greier som jeg ikke klarer å forklare. Og etterpå var det kake og sånn! Veldig stas med bursdag!
Det var noen venner av Nada og Hany der også, de var veldig hyggelig også, men det ble jo mest prat på arabisk siden jeg var den eneste som ikke var araber der, så jeg fikk ikke sjans til å bli ordentlig kjent med de.

På søndag var første korøvelse etter nyttår. Det var veldig koselig å være på kor igjen! Det var egentlig mest sånn planlegging fordi vi må jo ha noen mål og noe å se fram til så vi ble enige om å ha en del konserter og det blir gøy. Vi skal også ha en del musikal sanger og det er jo kjempe gøy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar