mandag 3. oktober 2011

Søndag og mandag

Søndag har begynt å bli en lang dag for meg og Talal, lang, men veldig koselig. Jeg drar til sjømannskirken rundt kl 13, da er framme rundt kl 14 også sitter jeg der og øver ca til kl 16. Deretter tar jeg metroen til Dubai Healthcare City (DHCC) hvor Talal jobber også setter jeg meg på Starbucks. Jeg har alltid med meg en svær bok, så jeg sitter og leser og drikker kaffe og koser meg. Jeg skrev i et annet innlegg at vi skulle spise middag på en indisk vegetar mat restaurant og det gjorde vi, men det var ikke helt som vi hadde tenkt. Talal har spist der flere ganger i lunsjpausen og liker seg der, men det er nesten ingen som bor i DHCC, det er en arbeidsplass, så etter kontortid er det ganske dødt der. Så for det første var det mye de ikke serverte i det tidsrommet som vi var der og for det andre så snakket ikke kelneren engelsk, bare indisk!!! Menyen forklarte heller ingenting om maten var for noe, bare navnet, på indisk. Til slutt hjalp de som satt på bodet ved siden av oss oss, heldigvis! De var fra india, fra den regionen som maten var fra og de snakket veldig bra engelsk så vi fikk alt vi ville ha og de anbefalte også forskjellige ting. Maten var ihvertfall veldig god, så alt i alt var det kos.

Jeg fikk øvd masse på piano, det er så gøy! Jeg gjør masse fingerøvelser og litt skalaer, det høres kjedelig ut, men det er ikke det. Jeg kjenner virkelig at jeg blir sliten spesielt i ringefinger og lillefinger, og det er bra. Invention 8 begynner å bli ordentlig bra nå, inventionene skal jo gå litt fort og jeg begynner å spille den ganske fort nå altså. Men den er fortsatt litt ujevn så det er bare å fortsette å øve! Invetion nr 1 begynner også å bli bedre nå. På mandag begynte jeg også å øve inn Invetion nr 13, jeg tok med metronomen også, men det er ikke så lett å øve med metronom så jeg meg øve meg på å øve med den. Jeg skal ta opp mens jeg spiller når jeg har trent meg opp også legge det ut her, så kan dere høre!

På kvelden var det kor som vanlig, veldig koselig. På fredag skal faktisk koret synge to sanger på velkomsfest/jubileum på sjømannskirken og Kristin (dirigenten) spurte meg om å varme opp koret, kjempeskummelt og kjempegøy! Så det skal jeg, i tillegg tenkte jeg jeg skulle hjelpe til med å gjøre alt klart med stoler og bord og sånn som frivillig. Vi tar alltid metroen tilbake og pleier ikke å være hjemme før rundt 23.30, men det var ei som synger i koret som bor på JBR ikke langt fra oss så hun kjørte oss og Eleonore. Det var så deilig å være tidlig hjemme, vi kom hjem en  time tidligere enn i pleier.

Etter jeg hadde øvd på mandag dro jeg rett hjem og begynte å lage middag, jeg prøvde meg på spinatsuppe. Den er jo ikke vanskelig igrunn, men jeg hadde kjøpt sour cream til å ha oppi og det gikk ikke bra gitt! Den løste seg ikke opp så det så kjempe ekkelt ut! Talal spiste det da og sa at det smakte bra så det er jo bra. Jeg rakk ikke å spise fordi jeg og Sarah skulle ut å trene. Vi var ute i litt over en time, vi jogga ikke fordi Sarah hadde vondt i magen, men vi gikk fort! Talal satt hjemme og jobba, han jobba litt overtid på jobben også her. Han har blitt overført til en litt annen stilling, han er fortsatt regnskapsfører, men i en annen avdeling og med andre oppgaver, så han har kjempemasse å gjøre for tiden. Så etter jeg kom tilbake fra trening gikk jeg og dusja i full fart også dro ejg og Talal opp til Sarah og Dylan. De hadde masse kuponger til restauranter og aktiviteter som må brukes snart så vi kunne ta det vi ville ha. Vi drakk te og kosa oss og Dylan har kjøpt playstation og han vil ha noen å spille med så han ble helt i 100 når han hørte at Talal liker å spille også. Vi fant vel igrunn ut at de to kan spille oppe mens jeg og Sarah er nede hos oss! Sarah og Dylan har vært veldig opptatt i det siste så det var veldig koselig å se de igjen!

1 kommentar:

  1. Høres ut som om du har masse å gjøre! Urk, jeg har lillebror på besøk, og han drøyer så fælt med å legge seg, selv om klokka er 2 og jeg har mast 3 ganger! Han sitter bare og spiller minecraft. Tror jeg skal få Terje til å ta ned serveren sånn at han ikke kan spille;)
    Fint du får øvd piano =D Får du tak i noter og sånn?

    SvarSlett