tirsdag 18. oktober 2011

Barnevakt og Dubai Mall

På torsdag ble det ikke noe av med Wasim og Nour fordi de hadde en avtale med noen andre, og det var vi egentlig glade for fordi vi var slitne. Så vi spiste gronnsakssuppe når Talal kom hjem fra jobb også dro vi på Ibn Battuta Mall for å kikke litt, men mest for å dra på kino. Det er en ny film på kino nå som heter Killer Elite med Robert De Niro som Talal veldig gjerne ville se, jeg syns ikke den hørtes så veldig spennende ut, men vi dro. Jeg ble veldig possitivt overrasket over at filmen  var bassert på en sann historie og den var ganske bra, men Talal syns at det var dumt at Robert De Niro var med så lite. Men vi kosa oss masse og det er jo det viktigste!

På fredag ville vi egentlig ned til bassenget, men det var heeelt fullt, så vi tok det rolig en stund for å se om det ble plass til oss, men det var ikke sjans. Så vi bestemte oss for å dra til Dubai mall siden vi ikke er der så ofte. Talal skulle ha en ny blackberry telefon for å bruke i jobbasammenheng og vi fant et tilbud med en telefon pluss en playbook, altså et lesebrett. Jeg tenkte først at det var dumt å kjøpe begge deler, for ha skal vi med en playbook, men Talal ville ha den fordi playbooken virker sammen med telefonen. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men for eksempel hvis man har internett på telefonen (ikke wifi) og du har playbooken i nærheten så har du internett på den også. Og hvis noen ringer deg så kommer det opp på playbooken, og hvis man får mail så kan man svare på den fra den. Så uansett Talal tenkte det er kjekt å ha med seg på metroen og sånn. Det er jeg som bruker deg mest da :) Man kan nemlig laste ned bøker på den, mange er gratis også, og den er mye mindre og lettere enn den boka jeg leser nå, så det er veldig greit å ha den med seg for å lese på. Den er veldig behagelig å lese på også. I tillegg har den Word f.eks. så man kan sitte og skrive og jobbe og sånn. Det er veldig gøy ihvertfall! Så dette gjorde vi på Dubai Mall, også spiste vi litt og satt på kafe` også dro vi innom Pottery Barn. Jeg tror dette er favorittbutikken  min! Det er en interiør butikken og de har veeeeldig mye fint, nå hadde de gresskar og høstløv (ikke ekte) og masse fine høst-stearinlys, men det er sinnsykt dyrt der så vi bare så. Men vi fant et gresskar til å ha telys i en annen butikk som ikke var så dyrt og som var fint og det kjøpte vi. Jeg har egentlig masse gresskar og sånn i norge, men etter halloween har vi ikke plass til å oppevare de så derfor tok jeg de ikke med meg, men ett gresskar har vi plass til. Vi så etter strikketøy også, men tenk, på verdens største kjøpesenter har de verken garn eller strikkepinner, er det mulig..?!

Dagen etter skulle vi sitte barnevakt for Zeo og Dia fra kl 12 på dagen og uttover. De var veldig snille og flinke så det gikk fint og når Nada og Hany kom tilbake så bestillte de pizza så vi spiste middag sammen. Det var veldig koselig, vi ble igjen en stund etterpå også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar