tirsdag 11. oktober 2011

Hjemmedag!

Idag har jeg bestemt meg for å ha en hjemme dag. Jeg har vært både sændag og mandag og øvd på piano og i helgen var vi opptatt med jubileumsfest på fredag og på lørdag satt Talal hele dagen og jobbet hjemmefra og jeg satt ute å sola meg! Jeg vente også på melding fra Sarah fordi vi skulle bake boller, men hun kunne ikke allikevel så vi utsatte det til onsdag. Uansett så har jeg vi holdt på med hver våre ting og har ikke vasket og ryddet ordentlig på et par uker, og det trengs!

Når vi kommer hjem sent og vi er slitne og trøtte så er det så kjedelig å begynner å lage middag og da er det så enkelt å bestille pizza. Det er selfølgelig kjempegodt, men det blir dyrt i lengden. Så planen idag er å lage spinatsuppe, grønnsaksuppe, ertesuppe og soppsuppe og fryse det ned sånn at grønnsakene ikke blir dårlige og sånn at det er lettere å ikke bestille pizza. Jeg tenkte også jeg skulle lage noen sunne eple- og havremuffins. Også var det å vaske og rydde da... Jeg gleder meg til å blir ferdig for det er så deilig med en ren og pen leilighet!

Hver høst får jeg veldig lyst til å strikke, selvom det ikke er så veldig høstaktig her, men det begynner å bli kjøligere vær her forresten. Pappa har sakt at han skal ta med strikketøyet mitt når han og Jørgen kommer hit på ferie, men jeg tror jeg må kjøpe bare et sett med pinner og et garn altså. Og jeg bruker faktisk de sokkene jeg strikka ifjor for tida. Det blir kaldt på gulvet utover kvelden og da er det veldig deilig med hjemmestrikka ullsokker!

Men nå må jeg begynner med husarbeidet! Skriver igjen snart :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar