mandag 3. oktober 2011

Forrige helg!

På torsdag bestemte vi oss for å besøke Nada, Hany og barna, det var så lenge siden vi hadde sett dem. Vi hadde ikke noe mat hjemme, rett og slett fordi vi ikke hadde handlet på lenge fordi det er kjedelig (ja jeg vet det er litt teit...). Så vi dro til Mall of the Emirates og spiste i food courten, jeg har fått skikkelig dilla på indisk vegetar mat, og når man bestiller indisk mat her så får man sinnsykt mye! Vi bestilte en posrsjon lissom som kommer med brød og ris og grønnsaker og litt forskjellig, også delte vi den. Vi ble mette begge to, ikke stappmette akkurat, men mette nok. På vei ut av kjøpesenteret gikk vi forbi Krispy Kreme som er en kjede som lager doughnuts og de er veeeeldig gode. Vi tenkte at vi skulle jo på besøk så det er jo koselig å ta med seg noe... Så vi kjøpte 6 stykker, vi trodde at barna også skulle spise de, men det er jo kanskje litt dumt å gi barn så masse sukker rett før de skal legge seg, de er full av energi fra før av. 6 doughnuts til 4 voksne høres ikke så mye ut, men vi klarte faktisk ikke å spise de opp, det er mer sånn spise en og slutte mens det er godt og før man blir kalm.

På fredag morgen fant vi ut at vi bare måtte handle mat siden vi ikke hadde brød og ikke pålegg og ikke melk til frokostblanding og ikke kaffe. Vi dro til Ibn Battuta kjøpesenter, det er ikke så langt unna så det er billig å ta taxi tilbake med alle matvarene. Vi bestemte oss for å ta det rolig og ikke stresse fordi det er så sinnsykt masse folk på matvarebutikkene i helga, vi spiste lunsj der først og drakk kaffe og kosa oss, kikka litt i butikker også begynte vi. Vi hadde liste og alt, men man trenger alltid mye mer enn på lista! Vi var ikke hjemme før nærmere 7 på kvelden. Været begynner å bli litt bedre her nå så vi satte oss på balkongen med vannpipe, te og druer. Vi sendte også en melding til Dylan og Sarah og sa at hvis de ville komme å røyke med oss så kunne de det, men vi fikk ikke noe svar. Det var litt kjipt fordi på fredag kvelden skulle vi egentlig til bryllupsfesten til Zaher og Hala (naboene rett ved siden av oss), men de utsatte den, igjen! 

På lørdan tok vi det ganske rolig på morran, Talal jobba litt og jeg satt og holdt på med blogg greiene og litt sånt. For å få førerkort her måtte jeg ta en synstest, og siden vi ikke hadde noen andre planer så dro vi til Ibn Battuta igjen for å ta den. Jeg tok den og alt var i orden, Talal ville også ta en synstest fordi han har brukt briller før, men når han tok synstesten (på trafikkskolen) for å ta førerkortet sa de at han ikke trengte briller. Det kan jo skje, men han hadde ofte vondt i hodet og spurte ofte meg om hva det sto på skiltene når han kjørte. Han trengte lesebriller, optikern sa at han ser dårlig så vi kjøpte briller til han. Han har forskjellig problemer på hvert øye så vi kan ikke kjøpe sånne standar +1 eller +3 eller hva det nå er, så han valgte ut noen rammer han likte også lagde de glassene. Vi hadde to timer å slå ihjel før brillene var ferdig så vi dro til bokhandlen, de hadde masse salg av en eller annen grunn. Talal har hatt lyst til å lese Moby Dick lenge og nå fant vi den til 17 NOK, itillegg har jeg kjøpt et arabisk kurs! Jeg gleder meg veldig til å begynne, det er med bok og audio CD og til og med tilgang til en nettside! Vi gikk forbi en skobutikk som også hadde salg og jeg fant endelig noen sko, og bare til rundt 60 NOK, de er svarte og lave også dekker de over tærna, men de har møster som er åpent sånn at det ikke blir så tett. Jeg klarer ikke helt å forklare så jeg skal legge ut bilder. Uansett de er fine til hverdagsbruk og til bukse, jeg kan ikke alltid gå med slippers eller høye hæler lissom. Det tok meg selvfølgelig ikke mer enn 15 minutter å få gnagsår av de, men det går seg til bare jeg bruker plasterteip en stund! 

Talal le superfin med brillene! De kler han skikkelig og det var så moro for helt siden han fikk de på og hele kvelden gikk han rundt og sa "wooow! Jeg kan see! Skikkelig HD, skikkelig High Definition lissom! Herregud jeg var jo nesten blind!" osv... Han trenger ikke brillene når han går, de er bare til når han leser og ser på TV og sitter ved dataen, men han er så fornøyd at han bare tar de av seg når han sover. Jeg tror han kommer til å føle seg mye mindre sliten i hodet enn han har vært altså!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar