onsdag 12. oktober 2011

Opp tidlig!

I det siste har Talal latt meg sove om morran, jeg liker å være våken tidlig, men det er så vanskelig akkurat å stå opp! Så Talal har stått opp litt seinere enn vanlig og hivd i seg en brødskive og dratt og jeg har sovet litt lenger enn planlagt. Det har gått fint fordi jeg har ikke hatt noe aktiviteter tidlig på en stund, men idag hadde jeg det!

Igår var planen å bake boller, eller bullar, med Sarah, og rundt 20.30 ringte hun og sa at hun akkurat hadde kommet hjem fra jobben og at hun skulle begynne å bake etter en halv time. Talal hadde også akkurat kommet hjem fra jobben og vi prøvde å finne ut hva vi skulle spise til middag. En time senere var jeg oppe hos Sarah, og hun hadde allerede begynt, men brukt for kald melk så deigen hevde seg ikke. Grunnen var at hun aldri hadde brukt tørrgjær før så hun leste på nettet og snakket med folk og alle sa at hun IKKE måtte bruke varm melk. Men jeg kunne ha fortalt henne at den må være fingervarm, så deigen var kald og hard så vi begynte å varme opp ovnen og satt den inn der for å gi den litt varme, men det ble så sent at det ble ikke noe av. Noe som er morsomt er at når jeg sier boller, så mener jeg sånne helt vanlige hveteboller, meeen Sarah mener kanelboller! Så siden det ikke ble noe kanelbollen så drakk vi en kopp te isteden og det var jo koselig, men det ble sent.

På natta var jeg så stresset, sånn som man kan bli noen ganger. Det er sikkert fordi jeg har vært mye hjemme også visste jeg at jeg skulle mye fra morgen neste dag. Uansett så sov jeg veldig dårlig og våknet konstant og kl 7 på morgenen hørte jeg at jeg fikk en melding på mobilen, jeg håpet det var Nada som avlyste sånn at jeg kunne sove. Men det var Eleonore, foreldrene hennes har vært på ferie her og skulle reise hjem igjen idag så hun ville heller at jeg og henne skulle ha lunsj neste uke en gang og det er jo helt forståelig. Så jeg sto opp, spiste frokost og holdt på med kaffen, også fikk jeg en melding til fra Nada, hun følte seg ikke bra så vi måtte møtes en annen dag... Det er rart at man kan ha flere ting å gjøre også plutselig sitter man igjen med ingenting, men ejg er glad for at jeg sto opp tidlig, som sagt så liker ejg å være våken tidlig, men ikke akkurat å gå ut av senga.

Dagen idag blir trening, litt husarbeid også tenkte jeg å fortsette med "lær deg selv arabisk"- kurset, det er en stund siden jeg satt meg ned med det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar