søndag 1. april 2012

Vegetarlasagne og strandtur

Jeg dro bortover mot sjømannskirken enda en onsdag, jeg liker onsdager fordi det er dagen før helg og det er pianotimer. Det er veldig gøy! Selvom jeg er kjempe lei av å ta metroen, jeg vet det er teit å klage over det, buss er helt greit, men metroen blir så full og det er så få sitteplasser og folk tar ikke noe særlig hensyn her så hvis man ikke er sta med plassen sin så blir man most! Men jeg har ikke så mange andre muligheter for tiden så jeg tar med musikk og bok og gjør det beste ut av det. Etter jeg kom hjem begynte jeg med mat og Talal kom hjem like etter meg. Jeg lagde en grønnsaksgrateng, den ble ganske god, men litt lite smak. Jeg lagde mye mer enn jeg trodde, så Talal tok med en del som lunsj til jobben. Talal trener nesten hver kveld så jeg har litt alenetid og da sitter jeg som regel med TV og neglelakk og det er kos! Vi har begynt å gå små turer etter treningen til Talal og det er ikke så dumt. Det er deilig å vandre litt.

Etter at vi begynte å trene så er vi så supersultne at vi spiser alt vi kommer over. Samtidig prøver vi å ikke spise så mye mer enn vi pleier og det gjør at vi kommer i noen uhenlige situasjonen noen ganger, som på torsdag kveld... Jeg hadde egentlig tenkt å lage vegetarlasagne, men jeg hadde ikke nok penger på meg for å handle og da måtte vi handle sammen etter Talal kom fra jobben, og det tar litt tid å lage. Så vi bestemte oss for å bestille pizza. Det tar 30 min for pizzaen å komme og vi ville gjerne begynne på vinen allerede når vi bestillte og da tok det oss ikke mer enn 15 - 20 min å spise opp potetgullet vi hadde til kvelden.

Jaja what to do...

Det var fint vær på fredag og i steden for å bruke masse tid på trening og dusjing før dagen får begynt så bestemte vi oss for å trene på kvelden og heller dra til Nada. Det var kjempe varmt på fredag og jeg ble helt utslitt av gåturen, eller ikke utslitt, men super slapp! Når vi kom til The Walk ringte Nada og sa at noe hadde kommet opp så det ikke passet allikevel, det kan jo skje en gang iblant. Så vi satte nesene våre hjemover igjen. Talal ville gjerne på stranden, men det var altfor varmt for meg! Vi bestemte oss for å dra på Ibn Battuta kjøpesenter isteden, jeg ville kikke på litt forskjellig og jeg måtte kjøpe meg en ny bikini. Vi spiste lunsj der og kosa oss skikkelig og til slutt tok vi en skikkelig handling på matbutikken.

Været ble heldigvis kjøligere på lørdag og vi kastet i oss frokost og kaffe of fortet oss til stranden på morgenen før det ble for varmt. Det var helt utrolig deilig! Jeg smørte meg inn fra topp til tå med faktor 30 for sola nå tar mye mer enn man tror og ejg vil ikke bli solbrent igjen. Ca 30 min etter jeg tok på solkrem ble det overskyet da, så resultatet ble jo selvfølgelig nesten ingen farge i det hele tatt. Bortsett fra at jeg ble solbrent på en stripe på rumpa! Den nye bikinien satt litt annerledes på visst... hehe sært!
På vei hjem fra stranden srakk vi en tur innom Nada før de dro til Ikea.

Når vi kom hjem så var i så slappe av varmen at vi ikke gikk ut igjen før på kvelden, jeg lagde salat til lunsj til oss, det er en salat med oliven, granateple frø, persille, hvalnøtter og løk - det høres rart ut, men det er veldig godt. Jeg brukte en time på å lage den da og det er litt lenger enn en salat burde ta syns jeg. Det tar veldig lang tid å få ut frøene av granateplene faktisk og det er skikkelig grisete, men det er verdt det en gang iblant. Til middag ble det endelig lasagne og det var første gang jeg lagde det og det ble faktisk veldig godt! Det var også Earth Hour på lørdag så vi slukket lyset og hadde masse stearinlys istedet.

Nå sitter jeg å drikker kaffe og prøver å utsette litt de tinga som må gjøres som er ekstra kjedelig etter helgen, som rydding og trening. Men det er el bare å sette igang. Det er kor i kveld og det blir bra, neste helg skal vi synge i en gudstjeneste til så det er fint med en øving til.

1 kommentar: