lørdag 7. april 2012

Baby Besøk og Komfirmasjonsgudstjeneste

Talal vekte meg halv åtte på mandag morgen for å si at Malin hadde fått babyen sin! Det er den beste måten å våkne på ever! Ved siden av å bli vekket av en pus som vil ha kos da, det er også veldig koselig. Jeg sovnet selvfølgelig ikke igjen etter det og fikk endelig en litt tidlig start på dagen min som besto av det vanlige nemlig trening, pianoøving, musikkteorioppgaver og sånne småting innimellom som oppvasken. Men siden babyen var født og Malin inviterte oss til å komme på besøk noen dager senere når hun kom hjem fra sykehuset så tok vi en tur til Mall of the Emirates for å kjøpe en gave. Vi fant en kjempefin gave-pakke med en teppe, body, sokker, lue og smekke med Ole Brumm på (de gamle tegningene ikke de nye animerte!). Vi har ikke vært der enda da, men vi gleder oss veldig til å se den lille babyen. Når vi var på kjøpesenterte gikk vi også innom H&M og de hadde en veldigfin hatt der med blomst på! Så jeg kjøpte den og nå gleder jeg med veldig til å dra på stranden med ny hatt og ny bikini.

Vi var kjempesultne på kjøpesenteret, men vi hadde bestemt oss for å spise hjemme så vi fortet oss hjem, det hjalp ikke for vi kom oss ikke hjem allikevel. Vi havnet på JustFalafel som er en falafel-sjappe som lager skikkelig gode sandwicher. Den er ikke langt unna oss også er det ved siden av en "innsjø" og veldig fint å sitte ute og vi kosa oss skikkelig.

Både på tirsdag og onsdag ville vi gjerne besøke Nada for de skulle egentlig reise til Egypt alle sammen på fredag, men de var veldig opptatte så vi fikk ikke vært der. De utsatte også reisen med noen dager så vi fikk plutselig muligheten til å se de i helgen og det var like greit for det blir så fort sent når vi besøker de i helgen. Talal er jo ikke hjemme før mellom 18.30 og 17.00 også bruker vi litt tid på å spise og en halv time på å gå til dem og en halvtime tilbake igjen og barna legger seg også før vi rekker å komme dit. Så vi slappet av i uka og satset på en tur i helgen.

Leiligheten må jo ryddes og vaskes, det er det ikke noe tvil om, så jeg bestemte meg for å ta en pause fra treningen på torsdag og virkelig gjøre det fint her. Vi har jo en liten leilighet, men vi har ganske mange ting og alle de tinga må flyttes på for å tørke ordentlig støv, og støv er det masse av. Jeg brukte seriøst hele dagen! Jeg kan godt forstå hvorfor folk i dette landet med store leiligheter og hus har en vaskehjelp som kommer en eller to ganger i uka! Jeg må tilogmed tørke støv av den ene planta vår... Det var slitsomt, men absolutt verdt det, jeg elsker å ha det rent og pent og ryddet og håpet mitt er at hvis jeg er så flink hver uke så holder det seg såpass rent at det ikke trenger å ta så lang tid.

Vi ville gjerne en tur på stranden på fredag så vi tok på oss strandtøyet og pakket sekken og begynte å gå. Vi bestemte oss for å dra på besøk til Nada først og dra derfra til stranden, vi visste at de var hjemme på formiddagen og i ville ikke risikere å ikke se dem før de reiste. Det var lenge siden vi hadde sett dem så det edte med at vi var der så lenge at vi ikke gadd å dra på stranden etterpå, vi var sultne også var det bare sånn svak ettermiddagssol igjen. Sola begynner å gå ned rundt kl 18 her forresten. Så vi gikk hjem og bestilte pizza, dagen etter skulle jeg bort til sjømannskirken for å synge og spille piano på en komfirmasjon så jeg brukte en del av fredagskvelden på å øve til det.

Lørdag ble en veldig koselig og en veldig slitsom dag for oss. Vi sto opp kl 8 for jeg måtte være på sjømannskirken kl 11 og det betyr å dra herfra kl 10 og jeg ville ha litt tid til kaffe, frokost og sminke meg. Talal skuille egentlig ikke være med, men han bestemte seg i siste liten for å bli med meg på metroen og så dra innom jobben for å jobbe litt så han slapp å jobbe på kvelden. Sånn at vi fikk litt tid sammen ihvertfall. På sjømannskirken gikk det veldig fint å spille og synge, det blir litt og litt mindre skummelt å spille hver gang og det er veldig gøy!

Etter sjømannskirken var vi bedt hjem til Malin og Harri for å hilse på den nye babyen, så vi hoppet av metroen på Mall of the Emirates for å kjøpe blomster til dem i tillegg til gaven. Vi var så rå-sultne når vi gikk rundt der så vi spiste lunsj der, etter lunsj var vi så slitne og trøtte at vi gikk og tok en kaffe også og plutselig hadde det gått 1 1/2 time der med alt. Vi måtte også hjem for å hente gaven, som var litt kjedelig for vi måtte da gå fra metroen og hjem og så tilbake til metroen og tilbake et stop og så gå derfra.
Babyen var veeeeldig fin og veeeeeeldig liten! Ellers jeg syns den var liten, men hun var visst veldig lang. Hun var veldig stille og sov for det meste og våknet bare litt for å få litt mat. Storesøsteren hennes var kjempe sjenert for Talal til og begynne med, men det tok ikke lang tid før det bare var han hun ville leke med. De ble veldig glad for baby-klærna og det var bra for vi visste ikke helt hva de trengte og sånn. Vi fikk kake og kaffe og jeg fikk holde babyen! Veeeeldig koselig!

Etter vi dro fra dem ville vi en sjapp tur innom Nada for å si hade for de skulle dra dagen etter til Egypt, de skal ikke være lengre enn 12 dager da. De var ikke hjemme når vi ringte så vi bestemte oss for å gå på The Walk og sette oss et sted og spise noe smått, vi var kjempe slitne så vi brukte laaang tid på å komme oss dit og lang tid på å finne et sted å sitte for det var stappfullt overalt. Endelig fant vi et sted og delte en porsjonspizza og slappet av litt, men når vi var ferdig var de fortsatt ikke hjemme og da snudde vi nesa hjemover. Vi hadde gått og stått veldig mye av dagen begge to og jeg hadde høyhælet sko og vi hadde vondt i bein og føtter og jeg hadde vondt i ryggen så når vi kom hjem bare falt vi om i sofaen og lå der til vi gikk og la oss for å sove.

Veldig fin helg med masse aktiviteter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar