søndag 15. april 2012

Snart Bil?

Vi har hatt lyst på bil lenge nå, og med lenge mener jeg leeeeeenge! Men det har ikke vært så lett til nå siden vi ikke ville ha så mye lån og fordi det ikke er så lett å få lån heller siden Talal jobber i et eiendoms-utvikling firma (eiendonsbransjen er litt usikker for tiden) så vi har klart oss uten, og vi har lånt og leid bil noen ganger. Men nå er vi veldig nære å kjøpe en bil! Det er en kollega av Talal som selger en Kia Optima 2006 og det er en veldig bra pris på den. Vi fikk låne bilen fra onsdag og over helger også leverte vi den til Kia på søndag kveld for å sjekke om det er noen store feil med den og eventuelt hvor mye det koster å fikse det. Hvis den bare har småfeil så er det ikke noe tvil om at vi kjøper den. Yey!

På onsdag hadde jeg pianotime og jeg var ferdig kl 16.30, jeg satte meg sammen med Nasim i sjømannskirken for å prate litt også spiste vi litt leftovers og klokka ble fort så mye at Talal plukket meg opp på vei hjem fra jobb, han jobber jo nesten ved siden av kirken. Vi var veldig spent på bilen så når vi kom hjem sto vi ute for å sjekke alt på utsiden og bagasjerommet og sånt. Den er svart og ser veldig fin ut, det er litt småriper og inni må den vaskes skikkelig også sitter ikke den ene solskjermen ordentlig, men det er mest småtteri. Air Condition er heller ikke så bra, men når man kjøper en brukt bil så er den aldri perfekt, men den er stabil med stor motor og behagelig å sitte i og kjøre, også på motorveien i 120 kmt.
Etter vi kom hjem og spist middag var det min tur til å prøve bilen, det er veldig uvant med automat! Jeg kjørte til Ibn Battuta Mall og hjem igjen, jeg kjenner at det er lenge siden jeg har kjørt her og jeg var litt usikker, men det kommer seg nok raskt igjen. Etter det ville Talal kjøre litt til så vi kjørte ut til Palmen og rundt.

Dagen etter, på torsdag, skulle Wasim komme på middag - det ble ikke noe på tirsdag fordi han ikke kunne allikevel. Så jeg trena også satte jeg atter igang med vasking og rydding, det er deilig å ha det pent og rent i hjemmet sitt da. Det ble en veldig koselig kveld, jeg lagde ostesuffle også drakk vi vin og pratet og pratet, han syns pianoet vårt er veldig fint! Og Talal og Wasim ble skikkelig opptatt med å prøve å finne frem til kjente sanger og Talal viste frem litt av et Bach-stykke han kan.

Etter Wasim dro var det fortsatt ikke så sent så vi tok bilen til Ibn Battuta (Talal kjørte siden han ikke hadde drukket) også kjøpte vi flere stearinlys og litt småting, det var ikke nødvenig bare gøy fordi vi hadde bilen.

Torsdag ettermiddag begynte det plutselig å blåse noe veldig og jeg kunne se sanden komme innover mot oss fra horisonten og det tok ikke lang tid før det var helt sandete og overskyet og mørkt. Jeg og Talal hadde planlagt å dra på stranden dagen etter, men vi tenkte at det ikke ble noe av pga. været så vi sov lenge på fredag. Når vi sto opp rundt 10.30 så var været en god del bedre så vi spiste frokost og dro på stranden. Etter middag den dagen fant vi ut at vi ille gjerne på kino, det er ellers mye styr å dra på kino for hvis filmen er ferdig litt sent så må vi ta drosje hjem og det er vanskelig å finne der på kvelden. Så i satte oss i bilen og dro til Ibn Battuta Mall for å gå på kino, vi så en mystery-thriller-detective-film som handler om de siste dagene av livet til Edgar Allen Poe, den var kjempe spennende!

Det var så kos å være på stranden på fredag at vi dro dit på lørdag også, men vi klarte å stå opp tidligere og dermed være der litt tidligere også. Det var overskyet da, men deilig temperatur og natten før hadde det blåst og regnet noe volsomt så luften var klar. Det blåste og regnet så mye her på natta at vi våknet av det faktisk, og det skjer aldri. Talal gikk ut på balkongen og la ned alt også sånn at ingenting skulle blåse bort eller lage masse bråk. Jeg gadd selvfølgelig ikke å ta på solkrem når det ikke var noe sol for jeg tenkte at uten så kan jeg kanskje ihvertfall få litt farge. Det ble ikke bare litt for å si det sånn! Jeg ble ganske rød på kvelden, men ikke vondt heldigvis. Etter strandturen dro vi å handlet mat noe som er en drøm med bil. Vi dro til en butikk som er nærme oss, men ikke så nærme at vi kan gå dit, den er sånn medium stor butikk (ca som rimi på framnes) og den er helt perfekt for oss. Vanligvis må vi endten på den superstore som vi trenger hele dagen på å gå igjennom eller den bittelille ved oss som ikke har noe å velge i mellom og som sjeldent har fine, friske grønnsaker. Vi brukte sikkert ikke mer enn 1 1/2 time også var vi ferdig med uke-handelen.

På vekstedet hvor vi leverte bilen sa de at det kom til å ta et par til tre dager før vi hører noe fra dem og det er så kjedelig å vente, men vi har ikke noe valg, vi må tross alt vite hva vi kjøper.

Fin helg med fin bil og vi fikk fin farge! yey!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar