mandag 9. april 2012

Middagsbesøk

Jeg har 4 vekkeklokker på hver morgen og det hender jeg våkner av den tredje som går av og det hender jeg våkner av den fjerde, men ikke ofte den første som idag. Jeg har de etter hverandre, den første ringer kl 8, den andre 8.30, den tredje kl 9 og den siste kl 9.30. Når jeg skal noe viktig er det ikke noe problem å stå opp, men når man ikke strengt tatt trenger å våkne så er det veldig lett å sove litt til, og jeg har en tendens til å sove igjennom hele ringingen til vekkerklokka stopper av seg selv til Talals store frustrasjon i helgen! I det siste har jeg hatt lettere for å stå opp og hvis jeg ikke har stått opp med Talal så har jeg våknet rundt 9 som er ganske bra i forhold til at jeg lett sover til 10.30. Det er nok lettere å stå opp fordi det blir lysere og lysere, vi merker det på at det er fortsatt lyst når Talal kommer hjem fra jobb, men jeg trodde ikke jeg kom til å bli noe særlig påvirket av det for i Norge er forskjellen myyyeee større enn her, men det er veldig deilig å våkne litt tidligere kjenner jeg altså.

I kveld kommer Wasim, en venn av oss, på besøk. Nour (kona hans) og dattra Luna er å besøker familie i Ungarn så vi tenkte det var koselig å invitere han hit på middag, dessuten er det mindre komplisert uten barn, vansligvis må vi planlegge masse frem og tilbake før de kan komme fordi de er mye opptatt og har en liten jente på litt over et år gammel. Vi tenkte også vi skulle invitere en som heter Amr idag, han bor rett ved oss og Talal kjente han i Syria og han er god venn med Wasim og Nour og han har ikke barn - masse gode argumenter for å invitere han. Men desverre svarte han ikke når Talal ringte han så vi får se hva det blir til.

Det var bra jeg våknet litt tidlig idag for jeg har mye å gjøre, jeg skal trene også må jeg rydde og vaske litt, helst øve litt på piano og planlegge litt mer på pianotimene også tar det litt tid å lage maten - det blir ostesuffle idag. Det høres ikke ut som mye, men innenfor rydde og vaske er det en del å gjøre. Men det blir kos jeg gleder meg masse!

Ha en fin tirsdag alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar