tirsdag 2. oktober 2012

Korøvelse og masse bilkjøring

Tiden går så fort i det siste at jeg ikke henger med. Jeg trodde det var tre dager siden jeg hadde skrevet på bloggen og fikk sjokk når jeg sjekka datoen på det siste innlegget og almanakken min og måtte bruke litt tid på å samle tankene om hva jeg faktisk hadde gjort forrige uke som jeg trodde var denne uka. Jeg kom på det heldigvis så her kommer siste oppdatering!

Høstens første korøvelse var, ikke forrige søndag, men før der igjen, dagen etter vi var på road-trip for å finne Jumeirah Village. De har gjort det sånn med kor denne gangen at det er annenhver uke er det kirkekor og gospelkor, jeg var ikke med i gospelkoret før sommeren fordi jeg gadd ikke å dra bort til sjømannskirken to kvelder i uka. Så jeg gleder meg til å prøve det! Vi begynte med kirkekor da, det kom en del folk, noen nye og noen gamle og det var stas og koselig. Talal kjørte meg og ei til jeg akkurat har blitt litt kjent med som bor rett i nærheten her. Jeg pleier å kjøre med Malin, men hun var i India.

På mandag dro jeg og Talal til et lite kjøpesenter som er kjemperart og ikke lett å finne. De har nemlig en butikk som selger musikkteorioppgavebøkene som jeg bruker og de er seriøst de eneste i Dubai som selger de! Så vi kom dit og senteret var åpent, men det butikken var stengt for deg stenger klokken 7 på kvelden som er kjempetidlig her! Så vi var bare pent nødt til å dra hjem igjen tomhendt.

Jeg ville ha de bøkene, så jeg henta Talal dagen etter på jobb med bilen også kjørte vi dit igjen og rakk det AKKURAT, vi kom 5 minutter før de skulle stenge. Heldigvis visste jeg hva jeg skulle ha så det gikk fort og greit. På vei ut gikk vi forbi en sjokolade spesialist som heter Rocky Mountain  Chocolate Factory og vi skulle bare kikke litt! Men så kom hun som jobbet der og ga oss en smaksprøve og det var så godt!!! Så vi kjøpte noen biter. Det var jo litt dyrt, men det ble en akseptabel pris når vi tok bare litt og det var helt sinnsykt godt liksom. Det er rart at den er så mye bedre enn den man kjøper i vanlig butikk, for forskjellen er stor altså! Så vi fortet oss hjem, spiste litt mat først også kosa vi oss med sjokolade, te og serien vi ser på for tiden.

Plutselig var det onsdag igjen og jeg skulle undervise en pianotime igjen, denne gangen gikk kjøringen veldig fint begge veier heldigvis! Timen gikk også fint og alt var bra. På kvelden skulle Talal og Bilal dra til Sharjah for å fikse noe visum greier for Bilal, men jeg hadde lagd lasagne som jeg og Talal spiste før han dro for å hente broren sin. Problemet var bare at det var så sinnsykt mye kø at de ikke rakk frem før de stengte! Så de måtte bare snu å dra hjem igjen, de kom ikke hjem før i 10 tida på kvelden stakkars. Jeg brukte kvelden på å drikke vin, se på serien min og ta på neglelakk så jeg kosa meg jeg!

Siden Talal og Bilal ikke rakk frem i Sharjah på onsdag gjorde jeg og Talal et nytt forsøk på torsdag, Bilal måtte jobbe så vi dro uten han. Vi satt fast i trafikk i seriøst mange timer og vi var på veien fra 17.30 til rundt 23! Vi var slitne rett og slett når vi endelig kom oss hjem! Men vi fikk ordna det vi skulle ihvertfall og det var det viktigste. Dessuten kjøpte vi kaffe på turen tilbake som vi drakk i bilen og det er litt stas.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar