søndag 23. september 2012

Kaffe, pianotime og helg

Forrige mandag hadde jeg en fix-it-day så jeg var hjemme og ringte og skjekka og prata og fikk endelig satt opp neste pianotime. Jeg hadde to pianoelever før sommeren, men nå får hun ene pianotimer på skolen i løpet av dagen så det er unødvendig å gå til meg i tillegg. Jeg er veldig glad for at hun andre fortsatt er motivert da! Jeg satte meg altså å planla neste time, og det var gøy å begynne med igjen! Ellers den dagen ble det pianoøving, oppgaver og sånne vanlige ting og selvom jeg står opp sammen med Talal så går dagene fort. 

Malin ringte meg på tirsdag og lurte på om jeg ville komme på kaffe på onsdag, det kunne jeg ikke for da hadde jeg pianotime og på torsdag skulle de dra på en miniferie til India så jeg kom på tirsdag som var den eneste dagen som passet. Det var kos som vanlig, vi skravler og koser oss. Jeg må seriøst begynne å trene ordentlig igjen etter alle kjeksene jeg spiser hos Malin! På vei hjem derfra hentet jeg Talal på jobb også lagde vi middag sammen før Talal gikk ned for å trene. Og jeg satt oppe og kosa meg med en av TV-seriene mine!

Første pianotime gikk kjempefint, det var gøy og kos og eleven husket fortsatt det aller meste! Timen er hver onsdag klokken 14, det er rett etter hun er ferdig på skolen, men det er skikkelig midt på dagen så jeg drar hjemmefra 13.30 også er jeg hjemme igjen rundt 15.30-16.00. Jeg sto opp tidlig og øvde på piano, tok oppvasken, pakka sekken med alt jeg trenger av noter og lignende til pianotimen også dro jeg. På vei hjem dro jeg innom matbutikken og handlet litt mat, jeg kom såpass sent hjem at jeg bare rakk å ta oppvasken før Talal kom hjem så vi lagde middag sammen også gikk Talal ned og trena, 

Leiligheten vår, som alle andre leiligheter og hus, må vaskes og ryddes og siden Bilal skulle komme til oss på torsdag kveld så brukte jeg den dagen på det. Jeg liker å vaske på torsdager for da er det fint og rent og koselig til helga, men på en annen side liker jeg det ikke for det blir mye fortere rotete og møkkete i helga enn i uka. Men ihvertfall så ble det fint. Bilal var ikke ferdig på jobb før 20.30 så jeg og Talal spiste litt når han var ferdig på jobb også dro vi å handla inn til taco som er torsdagsmaten vår. Bilal sov over hos oss, men skulle på jobb dagen etter klokken 10.30 så vi spiste frokost sammen også kjørte Talal han. Jeg og Talal tok en tur på kjøpesenteret. Det er lenge siden vi har vært der faktisk og det gikk som det pleier, vi fant masse som vi trengte! Det var faktisk salg så vi fikk kjøpt et par store håndkler billig og et belte som ligner på det jeg hadde som har blitt ødelagt. På kvelden dro vi tilbake dit faktisk, for Bilal ville se etter en hvit sjorte så vi tok han med. Men det er slitsomt altså for det er så sinnsykt masse folk der! Han ville ikke sove hos oss en natt til så vi kjørte han til Nada. 

Været begynner å bli bedre så på lørdag gikk vi ned til bassenget, det var varmt, men de kjøler ned vannet så det ar deilig! Etter vi hadde gått opp igjen og dusja og sånn bestemte vi oss for å kjøre for å kikke på et område. Vi lurer litt på om vi skal flytte til et annet sted etter kontrakten der vi bor går ut i januar nemlig. Dette området begynner å bli sinnsykt dyrt, vi liker det, men det er smått og dyrt og siden vi har bil tenker vi på å få et større sted til samme pris. Vi ville altså ta en kikk på et område, men vi fant rett og slett ikke fram! Seriøst vi kjørte og kjørte og kom altfor langt og fant ikke veien tilbake og alt ble bare stress og styr så vi kjørte en tur til Nada isteden.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar