onsdag 24. oktober 2012

Stranda, besøk og eid

Pheeew! Jeg begynner nå heldigvis å komme asjure med bloggen min etter å ha skrevet som en gal i hele dag!

Nada hadde spurt om ikke hun og barna kunne komme å besøke oss på fredag morgen, og det kunne de selvfølgelig! Det var jo kjempekoselig at de ville det! Så de kom i 10-tida, vi hadde akkurat stått opp og rukket å rydde litt og det var passe. Barna kosa seg veldig og Talal lekte med dem hele tiden mens jeg og Nada drakk te og skravla i sofaen. Det blir plutselig så lenge siden vi har sett dem så det var ordentlig stas å få pratet litt ordentlig! De ble et par timer, men så hadde de eget program å fortsette med så jeg og Talal tok en liten tur på stranden. Det er veldig deilig å være der pare sånn et par timer. Talal trena og jeg leste norsk krim! Det er noe helt for seg selv å ligge på stranda med solsteken i ryggen og lese om yr, regn, kulde og tidlige kvelder. Det er faktisk veldig koselig!

På lørdag var vi rett og slett bare på stranda, hele dagen og vi gjorde ikke noe annet enn å handle litt, lage mat og på kvelden så vi noen episoder av en serie.

Det var kirkekorøvelse denne søndagen og vi øvde på sanger vi skal synge på gudstjenesten på lørdag. Jeg og Malin kjørte sammen som vi pleier og det var koselig. Det er gøy å dra på koret fordi det er så god stemning der! Det har jeg skrivd mange ganger tror jeg, men det er fordi jeg mener det!

Kirken er som regel ledig på mandager, for alt av vigsler og dåp blir som regel lagt til onsdager så derfor dro jeg dit denne mandagen for å gi pianotimer. Vi skal bytte dag så det alltid er på mandager, med mindre noe kommer opp selvfølgelig. Begge elevene var friske og raske denne dagen og timene gikk veldig fint.

På dagen på tirsdag ringte Talal meg og sa at han og Wasim skulle ordne noe greier etter jobb og vi var invitert til dem også kunne jeg og Nour sitte og skravle mens de holder på med sitt. Det syntes jeg hørtes veldig koselig ut så jeg gjorde meg klar og når Talal kom hjem fra jobb dro vi så fort han hadde skifta. Vi spiste en sjapp middag på vei dit og det var bra for vi kjørte oss vill flere ganger og satt fast i kø og hvis vi hadde vært sultne i tillegg hadde vi nok blitt veldig sinna begge to. Men vi kom ihvertfall fram. Men Nour hadde totalt mistet stemmen sin så hun måtte skrive på lapper til meg også kunne jeg svare på vanlig måte! Det var litt kjedelig, stakkars Nour, men vi hadde det veldig fint allikevel. Dattera deres var blitt stor! Sist jeg så henne var før sommeren og ho sier masse og greier! Vi skal faktisk til dem på grilling i helgen og det gleder vi oss veldig til. Når gutta kom tilbake så vi på en episode av et komishow før jeg og Talal kjørte hjem 12.30 på natta.

Det er en muslimsk høytid som begynner nå som heter "eid al adha" så Talal får en lang helg med fri torsdag, fredag (som vanlig helg, lørdag (som vanlig helg) og søndag så det er stas! Vi skal til Malin og Harri på lørdag og til Wasim og Nour på fredag, men bortsett fra det har vi ingen planer. Talal er litt forkjøla også så vi må kanskje være litt forsiktig så han ikke blir verre.  




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar