onsdag 24. oktober 2012

Folk fra Halden og middag hos Malin

De folka vi traff fra Halden var veldig koselige og vi ville ikke at de skulle gå ut av bilen når vi kjørte dem til hotellet og de ville tydeligvis heller ikke avslutte samtalen for de fortsatte og fortsatte så Talal foreslo at vi kunne møte dem på kvelden dagen etter også kunne vi vise dem litt rundt. De hadde et hotell nesten ved sjømannskirken så det var flere må-se-steder ved oss vi tenkte å ta dem med på. De syntes det hørtes supert ut så vi bytta telefonnummer og avsluttet omsider samtalen med et "ser dere i morgen".

Talal kom hjem fra jobben og vi spiste middag som jeg hadde nesten klar også heiv vi oss i bilen mot hotellet for å hente de. Det var helt sinnssykt mye trafikk og vi sto fast i kø, men vi kom frem og ikke minst fant frem for vi er ikke så godt kjent i det området. Så fort de satte seg inn i bilen snudde vi og kjørte samme vei tilbake igjen, vi ville nemlig ta de med på The Walk som er en veldig kjent gågate som ligger på JBR, rett ved oss altså. Der satte vi oss og drakk kaffe, jeg og Talal hadde allerede spist middag, men de andre var sultne så de spiste også. Vi ble sittende der et par timer også vandret vi litt fram og tilbake så de fikk sett stedet ordentlig. Klokken ble fort 11 på kvelden, men vi følte oss ikke verker ferdig eller slitne så vi bestemte oss for å dra et annet sted så vi dro til et sted som heter Medinat Jumeirah som er et hotell og kjøpesenter/marked bygd i gammel arabisk stil. Det ligger heller ikke så langt unna oss og det er moro for turister og se, det er også utrolig fint der! I tillegg til butikker og boder er det også masse restauranter der og siden det er i forbindelse med et hotell serverer de alkohol der. Vi kom dit ganske sent da så alle butikkene var stengt så vi satte oss ved en restaurant og bestilte drikke, de skulle stenge om ikke lenge de også så vi fikk bare lov til å bestille en gang, men sitte så lenge vi ville. Det ble til at vi bestilte et par øl og en flaske med vin med en gang, Talal kjørte så han drakk te. Her er et bilde av en del av Medinat Jumeirah med Burj al Arab i bakgrunnen, vi satt faktisk på den tuppen midt i bildet:

Nederst i høyre hjørne er plass for båter å legge til, det er sånne turist båter for å kjøre rundt (med en sjåfør) i vannet som er rundt hele. Vi hadde kjempe lyst til å kjøre sånn båt, men fikk beskjed av en vakt der at de stengte klokken 22.30 og da var klokken 23 så vi ble enig om "neste gang" og satte oss på restauranten. Vi satt rett ved siden av vannet og ble litt overrasket når den ene båten etter den andre kom med nye mennesker hele tiden og det tok liksom ikke slutt! Så Talal gikk bort en gang til for å høre hvorfor så mange kjører og vi ikke fikk lov, med det var fordi de andre hadde bestilt billett på forhånd så vi hadde ikke blitt lurt... Det var ihvertfall veldig koselig og vi dro ikke før de tok putene fra under rumpene våre og slukket alt lyset så vi satt i mørten. Klokken var allerede blitt 3 på natta når vi kjørte dem tilbake til hotellet og da var vi alle ganske slitne, heldigvis var det ikke noe trafikk på den tiden av døgnet så både til hotellet og hjem igjen gikk relativt raskt. Før de gikk ut av bilen ble vi enige om å snakkes dagen etter om å kanskje dra på stranden sammen.

Når vi endelig kom hjem var vi slitne og trøtte for å si det mildt, særlig Talal som også hadde vært på jobben den dagen. Så vi gikk og la oss så fort som mulig og sov, lenge. Vi våknet ikke før rundt 12 og spiste en lang frokost og sendte en melding og sa at vi desverre ikke kom til å rekke å bli med dem på stranden. Talal skulle trene så vi tok en sjapp tur på en strand like ved oss også trena han også dro vi hjem og spiste og dusja. Vi skulle nemlig hente PCen vår som var inne for sjekk også skulle vi på middag til Malin og Harri etterpå så vi hadde fullt program siden vi sto opp så sent.

Noe som var veldig kjedelig var at der vi skulle hente PCen hadde stengt på fredager, og det sto det ingenting om noen steder, og den butikken som hadde sendt oss dit som praktisk talt var samme butikk i forskjellige lokaler, var åpne! Vi skulle nemlig til Malin og Harri fordi Harri, som er IT fyr, skulle ta en titt på den for oss, men det ble da ikke noe av... Vi kom på middag uansett da og det var veldig koselig, vi spiste indisk mat og drakk vin og kosa oss veldig!

På lørdag dro vi også en liten tur på stranden og denne dagen fikk vi heldigvis henta den dumme PCen, den er ødelagt og har kostet oss mer penger og tid enn den er verdt! Vi tok det relativt rolig denne dagen pg det passet fint, vi fikk ikke møtt folka fra Halden denne dagen heller for de reiste hjem tidlig, tidlig samme dag. Det var litt synd, men sånn er det noen ganger.