torsdag 11. oktober 2012

Skjeeeerpings!

Nå er det skjerpings! Jeg har ikke skrevet noe på bloggen på lenge, jeg vet! Men det er rett og slett fordi det skjer noe hele tiden og når jeg begynner på et nytt innlegg så blir det så langt for det har skjedd så mye og da blir jeg aldri ferdig å skrive. Jeg har et innlegg nå som er jeg halvferdig med, og det skal jeg fortsette å skrive på straks, men nå skal jeg bare skrive et kort innlegg om de siste par dagene. Da kommer det ihvertfall noe på bloggen straks også blir det ikke så mye å trykke inn i det andre innlegget så dette blir bra!

Bishr, kameraten til Talal, dro tilbake til Tyskland på fredag formiddag og jeg og Talal gikk rett og slett hjem for å sove en times tid etterpå for vi var så trøtte og slitne! Det var deilig å sove litt! Jeg og Malin skulle bort til kirken 14.30, de arrangerte en velkomstfest for nye skandinavere i Dubai hvor ambassaden/ambassadøren, konsulen, Norwegian business group og andre organisasjoner presenterte seg. Malin og jeg hadde egentlig ikke lyst til å dra, jeg har vært på det før og det er litt kjedelig og dessuten er ingen av oss nye lenger, men koret skulle opptre så vi kom.

Det gikk fint å synge og gøy å høre på de andre som opptrådte, men ellers var det ikke så veldig kult. Mye prating og mye vi hadde hørt før, men det var stas å spise mat og sitte å skravle med Malin etterpå. Talal kjørte oss for han måtte ha bilen for å fikse noe PC greier og Harri var ikke helt frisk så han ble hjemme med barna. Det var like greit for det hadde vært kjedelig for barna og stress for foreldrene. Vi kjørte Malin hjem også dro vi hjem og slappet av, spiste, så på TV og gikk tidlig å la oss!

Talal sin siste feriedag var på lørdag, vi sov lenge og spiste frokost lenge også tok vi oss en tur til Nada. Det var lenge siden vi hadde sett dem så det var koselig. Zeo hadde falt å slått seg og måtte på legevakten for å lime igjen og greier så vi kjøpte litt godteri som vi tok med til barna og det ble de veldig glade for.
Etterpå kjørte vi egentlig for å fikse data-greier som Talal hadde ordnet med dagen før, men som ikke gikk etter planen, men så kjørte vi forbi en teknologi-messe som Talal veldig gjerne ville innom for å sjekke ut. Messen, som heter Gitex og som de har hvert år, var åpen siste dag for i år og Talal har alltid hatt lyst til å gå, men det har aldri passet så vi stakk innom. Egentlig endte vi opp med å ønske at vi ikke hadde gjort det... Det var helt utrolig masse mennesker, rotete, høy musikk, og rett og slett dårlig organisert. Det var dårlig skiltet og uansett hvem du spurte bak diskene ble du sendt til et nytt sted. Jeg forstår ikke hvordan noen klarte å kjøpe noe der. Dessuten var det heller ikke spesielt billig, og ikke bare nye ting og vi ble enige om at vi betaler gjerne litt ekstra for å få ordentlig hjelp og plass til å stå i fred. Etter plutselig 2 1/2 time hadde gått bare for å komme inn på gitex, kikke litt og finne utgangen dro vi videre for å fikse data slitne, men glade for å sitte og være alene og trygt i bilen. Det tok tid med PCen også, og vi var sultne, men vi kom oss levende fra det også og dro videre til Ibn Battuta Mall der vi spiste. Vi gikk og kikket litt der også, men kom oss hjem relativt fort etter vi hadde fått mat i kroppen og tilbrakte resten av kvelden i den deilige og fine sofaen vår!

Søndagen kom som den pleier og Talal begynte på jobb igjen. Jeg bestemte meg for å sitte og spille piano, men når jeg begynte å nyse av alt støvet som begynte å fly når jeg spilte bestemte jeg meg for at det må vaskes! Når Talal hadde ferie ryddet vi endel og prøvde å holde det sånn ca fint for Bishr var jo ofte her, men ingen vasket ordentlig så det var absolutt på tide.
På kvelden var det korøvelse igjen og denne gangen var det Malin som skulle kjøre. Det var koselig på øvelsen og alle er så blide og i godt i humør!

Mandag besto for det meste av trening og mathandling, høres ikke så spennende ut og det var det ikke heller, men det var spennende nok for oss den dagen. Vi spiste på kjøpesenteret, stakk innom bokhandelen, handlet mat for hele uka og var ikke hjemme før 10 på kvelden.

Jeg og Malin hadde avtalt å dra sammen på Mall of the Emirates på tirsdag morgen så jeg og Talal sto opp sammen, spiste frokost også dro vi sammen ut av døra. Talal på jobb og jeg til bilen og videre til Malin. Den eldste datteren hennes har nemlig begynt å barnehage så fra 8 om morgenen til  12.30 (den dagen, men ellers til 14.00) har Malin bare babyen å holde styr på og da kan vi sitte i ro på kafé å drikke kaffe. Butikkene åpner ikke før 10, men kafeene åpner klokken 9 så 09.10 satt vi med hver vår kaffe. Det var så stille og rolig der og staaas! Vi gikk og kikket litt etterpå også kjørte vi og hentet datteren i barnehagen (eller dagis som de sier!) også dro vi hjem til Malin. Jeg ble der et par timer også dro jeg hjem og lagde middag. Etter vi hadde spist var vi på farta igjen! Denne gangen til Dubai Mall, vi skulle nemlig i en helt bestemt bokhandel for Talal skulle ha en helt bestemt bok. Boka fant vi heldigvis og vi dro derfra så fort som mulig.

På onsdag kom jeg til kirken som jeg pleier for å gi pianotime, men syns det var litt rart at jeg ikke så noen der inne. Ikke noen av prestene, men kontoret sto åpent og ingen av de på kjøkkenet, men jeg tenkte ikke noe mer over det og satte meg for å spille litt før eleven min kom. Etter jeg hadde spilt litt kom jeg til å se ut av vinduet og der så jeg to av prestene, den ene kledd i prestekjole, og en man og en dame jeg ikke hadde sett. De var kledd i finstas! Oooops  men denne gangen hadde jeg også en ny elev! Hun er datteren til det nye sjømannspresteparet. Hun er 8 år og har spilt litt før og er veldig koselig og snill. Jeg syns det var litt skummelt for jeg har ingen erfaring med å lære bort til den aldersgruppen, men det gikk veldig fint!

Talal skulle komme å hente meg etter pianotimene for han måtte ha bilen for å dra på et møte og noe greier. Ihvertfall kunne han plutselig ikke hente meg som planlagt så jeg måtte sitte å vente 1 time, skikkelig teit når det blir sånn fram og tilbake, men heldigvis fikk jeg lov til å vente i kirken selv om den egentlig var stengt. De som hadde giftet seg var også igjen i kirken og vi kom i prat, de var veldig hyggelige og de kom fra Halden! Vi satt en god stund og slapp aldri opp for samtaleemner og de lurte på en del om Dubai som jeg kunne svare på, de var her bare på ferie, bryllup pluss bryllupsreise. De skulle ikke være i Dubai lengre enn 1 uke, jeg syns det er langt å dra for så kort tid, men jeg tror de hadde det fint. Når Talal kom tilbød vi å kjøre dem tilbake til hotellet som lå ikke så langt unna. Det var så koselig for Talal var tidlig ferdig på jobb, dagen etter var torsdag, og vi møtte nye mennesker og det er bare koselig! På vei hjem stakk vi innom Mall of the Emirates for å kikke på noen PCer også spiste vi der før vi dro hjem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar