torsdag 1. mars 2012

Endelig Piano!

Nå er det lenge siden jeg har skrivd noe på bloggen min, men her kommer ihvertfall en oppdatering. Det har skjedd en del i grunn!

Som jeg skrev tidligere så skulle jeg spille i en dåp og det har jeg gjort. Det var kjempeskummelt! Men nå vet jeg at jeg kan det og hvis de spør igjen så kommer jeg til å si ja.

Samme dagen hadde jeg også et jobbintervju. Jeg hadde sendt CVen min med søknad til forskjellige "kulturskoler" og en av de svarte og inviterte meg til et intervju. Det var ihvertfall skummelt! Veldig skummel dag! Så jeg øvde og øvde og øvde fordi jeg visste intervjueren kom til å be meg om å spille noe. Hele helgen satt jeg også og leste på nettet "How to Answet Difficult Interview Questions" og andre ting som kunne være relevant. Så jeg dro på intervjuet og han som intervjuet meg som var sjefen og grunnleggeren av skolene og butikkene (han har 5 skoler og 2 musikkbutikker) og han var veldig hyggelig og lett å prate meg og alt gikk fint. Han tilbød jeg faktisk også jobben! Jeg ble selfølgelig veldig glad, så jeg spurte om jeg kunne låne med kontrakten hjem for å lese gjennom også gi mitt deffinitive svar etter det. Jeg er veldig glad for at jeg sa og at han faktisk lot meg ta med kontrakten hjem, for den kontrakten var ikke så fin akkurat. Jeg er også veldig glad for at Talal kan arabisk for kontrakten sto både på engelsk og arabisk og hvis det blir noe tull så ser The Ministry of labor kun på den arabiske delen. Det sto forskjellige ting på engelsk og arabisk! I tillegg var det uklare punkter og ULOVLIGE punkter. Vi har en venn som er advokat som kikka på den for meg... Så jeg sendte en epost tilbake til han fyren og spurte om han kunne forklare noen av tingene og om det var mulig å endre noen av punktene og da ble han fornærmet og ikke blid. Og da sendte jeg bare en spost tilbake og sa takk, men nei takk til jobben. Det høres ut som om jeg er veldig kresen, men hvis denne jobben hadde jeg tatt den, men her må man være litt forsiktig. Fulltidsstillingene hans er 8 timer hver dag og 10 timer på lørdag for mellom 5000 - 8000 NOK i måneden. Han sa at jeg kunne få deltidsarbeid hos han, men vi kom ikke helt frem til hvor mye jobb det skulle være enda og når jeg spurte på epost om det så svarte han ikke. Dessuten så er det sånn her i Dubai at hvis du slutter i en jobb før det har gått 2 år så bryter man kontrakten og da får man arbeidsforbud i 6 måneder også må du betale tilbake de utgiftene som arbeidsgiveren har hatt med deg som visum, arbeidstillatelse og forsikring osv. Så derfor var jeg ikke villig til å ta en jobb hvor ting er uklart og sjefen er uproffesjonell når jeg risikerer å sitte igjen med å skylde penger.

Det var kjedelig at det ikke ble noe av for jeg var veldig spent, men det vi gjorde dagen etter jeg takket nei til jobber var at vi dro og kjøpte et elektrisk piano! Jeg brukte resten av penge jeg fikk til jul og det jeg fikk til bursdagen min, og det syns jeg er veldig vell-invisterte penger! Vi var rundt om kring og prøvde forskjellige, men vi endte opp med et casio el-piano, de hadde mye bedre lyd enn yamaha og mye finere pris. Den har også touch-sensitivity  også kan man ta opp det man spiller med den også kan man koble til pcen og legge over det man har tatt opp og sånn. Jeg ville jo helst ha et akkustisk piano, men det er litt uralistisk i den lille leiligheten vår, dessuten er det mye dyrere og det er vanskelig å flytte på og det må stemmes også kan jeg ikke spille sent på kvelden og sånn så jeg er veldig fornøyd for tiden med et el-paino.  Og nå spiller jeg masse piano! Det er veldig deilig å slippe å dra helt til sjømannskirken bare for å øve.

Vi har også vært på konsert med en blåser-kvintett fra danmark! De spillte Bach, Mozart, Ravel og Legiti og de var helt fantastisk flinke! De kunne alt utenatt og hadde ikke noe noter eller stativ eller noen ting og ikke bare det, men de gikk rundt på scenen samtidig som de spillte. De så på hverandre og gikk mot og fra hverandre og det var skikkelig kult!

Vi har også vært barnevakt for nevøen og niesa til Talal, de syns det var kjempegøy og ville ikke legge seg, men heldgvis ble de utslitt etterhvert! Og det ble jeg også i grunn fordi jeg har vært forkjølet og nå er det Talal sin tur.

Jeg har hatt kaffe med Malin og det skal jeg idag også, det er veldig koselig! Også har jeg begynt å bake brød igjen <3

1 kommentar:

  1. Hei,det hørtes lurt ut å ikke ta den jobben.Gratulere med piano det, var gøy.
    bestemor

    SvarSlett