torsdag 16. februar 2012

Øving, valentines day og kafè med Malin

På søndag hadde vi kor igjen og jeg spillte og det gikk fint! Jeg kom litt før for å øve, men kirken var låst. Kristin hadde sagt at kanskje Srima (som er kokken) kom til å glemme å låse opp, og at hvis det var låst skulle jeg bare banke på hos dem. De bor ved siden av kirken på samme område, det er bare litt gress i mellom kirken og der de bor, så jeg gikk dit og banket på. De var veldig hyggelig og låste opp for meg med en gang, også hilste jeg på katten deres! Veldig fin og leken oransje katt! Det var veldig koselig å se en katt for en gang skyld som ikke var kjempetynn!
Så de låste opp og dattra, Nilushi, hjalp meg med å slå på lysene. Jeg satt en stund alene og øvde før Kristin kom, så gikk vi igjennom en del ting og satte frem stoler og sånne småting. Malin var den første som kom på kor og det syns jeg var koselig for da fikk vi mulighet til å prate litt, ellers blir det ikke så mye prating fordi vi synger og det er så mange å prate med i pausa. Spillingen gikk fint idag også og nå begynner de sangene å sitte for koret også og det er ekstra gøy selvfølgelig!

Dagen etter, på mandag, dro jeg også bort for å øve. Jeg rekker liksom ikke så mye mer de dagene jeg drar bort dit fordi det tar en time hver vei og plutselig så har hele dagen gått. Så jeg rydda litt og tok oppvasken og vasket litt kler også dro jeg bort og når jeg kom hjem begynte jeg bare på middag også kom Talal hjem.

Det var Valentines Day på tirsdag og vi hadde ikke planlagt noen ting. Jeg skulle ikke bort til sjømannskirken så jeg brukte dagen på å trene og se etter jobb og shine leiligheten litt. Talal kom hjem fra jobb med rose og sjokolade til meg, og det var veeeeldig koselig! Jeg hadde tenkt til å ha ferdig middag og med masse stearinlys, men vi hadde ikke noe å lage middag av så det ble ikke noe av, men jeg hadde tent masse stearinlys da! Vi fant ut at vi ville ut og spise så vi dro til et lite sted hvor de serverer falafel. Det er bare 5 min å gå fra oss også ligger det ved en innsjø (falsk innsjø selvfølgelig!) og med lave gatelykter og trær og planter. Vi hadde allerede sett at de hadde utebord der nemlig. Så vi gikk dit og satt nesten helt alene der og spiste og koste oss. Så dro vi hjem og drakk kaffe og tok ut litt sjokoladekake fra frysa også så vi på en film. Det ble en veldig koselig kveld, og ikke verst til å ikke ha planlagt noen ting!

Som jeg pleier hadde jeg også denne onsdagen pianotimer, og det er stas, men det ble ikke noe særlig tid til noe annet den dagen. Men det er helt greit. Dagene går veldig fort for tiden siden jeg har så mange aktiviteter, men jeg må bli flinkere til å utnytte den tiden jeg har på morgenene. Jeg har faktisk klart å stå opp med Talal i det siste og da har jeg plutselig tid til å gjøre ting!

Plutselig, nok en gang, er det torsdag. Jeg og Malin snakket om at vi ville ha pikikk på idag sånn midt på dagen, været her er nydelig nå, og det er stas for dattra å være i parken. Men når jeg ringte henne igår ble vi enig om at vi ikke orket fordi da må vi planlegge hva vi skal ha med, og lage mat, og ikke ha med noe som blir fort ødelagt i en boks og som ikke blir ødelagt fort i varme og masse styr! Vi ville fortsatt være ute for å nye været, så i dro på en kafè også satte vi oss ute. Vi dro til Marina Walk, det er der Malin & co bor også er det lett for meg å komme meg til og fra der. Vi spiste litt lunsj og drakk både iste og kaffe og etterpå dro vi hjem til Malin littegranne før jeg dro hjem. Det var superkoselig og skikkelig deilig å være litt ute!

1 kommentar:

  1. Så koselig at han hadde med roser da ^^ Vi tror ikke helt på valentine's day. Det er jo ingen norsk tradisjon. Vi bare giftet oss på spillet xD For det var rekordforsøk.

    SvarSlett