tirsdag 27. mars 2012

Konsert og Gudstjeneste

I uka som var har vi ikke gjort så mye egentlig, jerg var på kor på søndag som vanlig. Da øvde vi inn det vi skulle synge på lørdag på gudstjeneste med dåp. Jeg ble også spurt om jeg ville spille et pianostykke som en åpning til gudstjenesten og det ville jeg!  Og ellers gikk dagene mine mye bort til trening, piano-øving, og musikkteori læring. Jeg hadde også pianotimer på onsdag og det gikk jo selvfølgelig litt tid til å forberede de.

På tirsdag kveld gikk vi en tur til Nada og Hany på kvelden og det ar veldig koselig, men det ble bare en kort tur for det ble fort sent og vi skulle gå hjem. Været er veldig deilig på kveldene for tiden!

På torsdag dro jeg til Nada på dagen og var der helt til Talal kom hjem fra jobben, det var veldig fint å være litt sammen jeg og Nada, men hun var jo selfølgelig litt opptatt med hus og barn også. Barna syns det var kjempe kult at jeg kom da og det er koselig! Nada lagde også en skikkelig stor og deilig lunsj til oss, med pizza og løksuppe og potetbåter og kylling (for de som spiser kjøtt). Hany jobbet hjemmefra og moren hans er jo der på besøk fra egypt så vi var mange som spiste, men ellers så vi ikke mye til dem.

Jeg hadde planlagt å dra hjem fra Nada før Talal kom hjem fra jobben også dra hjemmefra til Mall of the Emirates hvor jeg og Malin skulle høre på en korkonsert, men Nada ville så gjerne at jeg skulle bli lengre sånn at Talal kunne komme dit rett fra jobb. Jeg tenkte at det gikk jo ann for jeg kunne dra derfra til Mall of the Emirates, desverre glemte jeg at billettene lå hjemme! Så jeg måtte løpe hjem og til kjøpesenteret, vi kom litt sent, men ikke så mye at det gjorde noe heldigvis! Konserten var bare helt fantastisk forresten. Det var konsert med The Choir of Sidney Sussex College, Cambridge University og de ar bare så helt utrolig flinke at vi ikke visste hva vi skulle si! Det blir liksom ikke helt det samme å synge i amatør-kirkekoret etter at man har vært på en sånn konsert for å si det sånn...

Vi sto opp og trena før frokost denne helgen også, og bortsett fra det var det ikke mye på tapetet. Vi hadde tenkt å dra til Nada, men de var på farta hele tiden så det ble ikke noe av. Jeg brukte en del tid på å øve på piano da for dagen etter skulle jeg spille i en gudstjeneste.

Tiden for gudstjenesten nærmet seg raskt og vi skulle være der 30 min før for å varme opp og synge gjennom sangene en gang til. Jeg spillte Preludium i C dur av J. S. Bach fra Das Wohltemperierte Klavier, og selvom jeg var veeeeeeldig nervøs så gikk det bra. Ingen feil! Mange fra koret kom til meg etterpå å sa at ejg spillte fint og det er veldig koselig. Talal kom ikke da, han syns det er veldig kjedelig med gudstjenester og det skjønner jeg godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar