lørdag 17. mars 2012

Helgen før denne...

Været her begynner å bli varmere så vi fortet oss å dra på stranda på fredag, om ikke så lenge kommer det til å bli så varmt at det ikke er mulig lenger. Det var fantastisk deilig vær og vi fikk farge begge to. Jeg syns egentlig det er like greit å være ved bassenget som på stranden, bassenget er nærmere også er det ikke noe dum sand der, men Talal syns det er myyyyeeee bedre å dra på stranden så i gjorde det. Jeg liker å dra på stranden i Norge, hvor det er litt fjell og busker og planter og trær kanskje, men her er det seriøst BARE sand. Uansett var det faktisk veldig deilig å være ute da.

Samme kveld ringte Wasim og Nour og sa at de var på The Walk så vi satte nesa ut igjen og mot The Walk. Jeg tror planen var å finne et sted å ta en kaffe eller noe, men datteren deres, Luna, på litt over et år var i dårlig humør så vi spaserte rundt istede og det var veldig koselig. De inviterte oss til en grillfest som de skulle til dagen etter hos en venn av dem som vi har hilst på noen ganger, en annen vi kjenner som bor 5 min unna oss skulle også dit og han sa vi kunne sitte på frem og tilbake (for festen var veldig langt unna oss) så vi takket ja til å sitte på og ja til fest.

Vi hadde blitt fortalt at grillingen begynte kl 15 så vi gjorde ikke mye før det siden det tar ca en time å kjøre dit, så vi hadde en rolig lørdag morgen med lang frokost. Det var litt deilig å ha litt ekstra god tid til å dusje, sminke meg og ikke minst finne noe å ha på, men vi fikk litt bedre tid enn vi ville... Etterhvert ringer nemlig han vi skulle sitte på med og sa at vi ikke trengte å dra fra oss før kl 15 og når vi kom til Wasim og Nour (Vi visste ikek hvor i skulle kjøre for å komme hjem til henne som vi skulle til) og de hadde akkurat voknet fra luren deres og Luna sov fortsatt. Nå var klokken allerede 16 og vi hadde ikke spist lunsj. Vi måtte også en tur innom matbutikken for det var ikke noe vegetar-alternativ så vi kjøpte litt sweet potetoes (de store oransje), auberginer, sopp og løk. Når vi endelig kom frem viste det seg at vi var de første der og ingenting var klart så det var bare å sette igang å bære ut stoler, glass, mat og så videre... Selvom vi ikke begynte med maten med en gang så begynte vi med en gang med alkoholen. Etter en stund begynte det å komme flere folk, det var litt morsomt for det var en fra danmark der og en fra finland. De fleste var europeere faktisk fra Tyskland, Ungarn, Danmark, Finland også meg fra Norge da! Talal og han vi satt på med (Amr heter han) fikk fyr på grillen og begynte å grille, men det ble faktisk ikke mat før kl 20 på kvelden og da begynte jeg å bli ganske fin i farta for å si det sånn! Jeg var mye med hun fra Finland som var veldig koselig, men hun skal snart flytte tilbake til Finland og det er typisk å bli kjent med noen som snart skal reise. Det er jo sånn det er her da, alt er midlertidig.

"Living in Dubai is like living in the airport"

Ellers husker jeg at jeg lo og sølte veldig mye den kvelden. Også sovna jeg i bilen på vei hjem...
For å si det sånn så ble det ikke noe kor på meg dagen etter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar