torsdag 2. februar 2012

Kor og lunsj med Malin

På søndag var det kor igjen, det var gøyere med kor denne gangen fordi vi hadde ordentlig korøvelse, for forrig gang var det mest planlegging. Vi har begynt med musikalsanger som er kjempegøy for i det siste har det blitt litt for mange viser etter min smak. Foreløpig er det Summer Nights fra Grease og Season of Love fra Rent som vi skal synge og de er kjempe gøyale! Jeg hadde aldri hørt Season og Love før men den er kjempefin!

Her kan dere høre på den :)

http://www.youtube.com/watch?v=x8iTeDl_Wug&sns=em

Pianisten vår i koret har pappapermisjon, og det skal han ha en stund til så Kristin spurte om ikke jeg kunne spille piano på de to sangene der. Det er nemlig pianokomp skrevet ned i noter på begge sangene så jeg sa at det gjør jeg gjerne. Det er gøy å øve mot et mål og at jeg skal spille sammen med sang. Det er en annen måte enn det jeg er vant til, men jeg har gjort det litt før, blant annet på oppsettningene med musikklinja. Men begge de sangene er rytmiske og det er jeg ikke så vant til å spille, men det gjør det jo bare gøyere, men også litt vanskeligere.

Så siden jeg skulle spille på neste korøvelse så måtte jeg øve og jeg fikk lov til å øve på mandag, torsdag og før korøvelsen på søndag. Jeg har allerede øvd både på mandag og torsdag og det gikk kjempefint! Gleder meg til søndag.

Det er ei student i sjømannskirken for øyeblikket. Ho har praksisplass og skriver om norsk ungdom i Dubai. Ho ringte meg og lurte på om jeg ikke kunne bli med henne til Burj Khalifa på torsdag kveld fordi vennina hennes som skulle bli med kunne ikke allikevel og billetten var kjøpt og ho ville ikke dra alene. Det sa jeg ja til, vi skal ta en kaffe først også drar vi opp dit kl 21, hun er veldig koselig så det blir bra. Det eneste som er litt kjedelig er at det er så sinnsykt masse folk på Dubai Mall, der Burj Khalifa er, på torsdager, men, men...

På tirsdag var jeg invitert hjem på lunsj og kaffe hos Malin. Vi har blitt gode venner og det er veldig koselig, sørlig siden hun også er hjemme på dagen. Jeg har hatt full booka uke denne uka her og det er gøy! Så jeg dro til Malin kl 13 og hun hadde klar grønnsakspurrè-suppe og hvitløksbaguetter og det var fantastisk godt. Jeg og dattra hennes på snart 2 år har også blitt bedre venner. Hun er så sjenert så hun har ikke prata mye med meg i grunn, men nå kjenner hun meg igjen og prater og viser meg lekene sine og hele pakka!

Etterpå drakk vi hjemmelaga cappucino lagd med den nye kaffemaskinen deres, Malin hadde aldri lagd kaffe med den før så det ble mye prøving og undring. Men vi fikk det til. Malin hadde også lagd bringebær-og-blåbær pai som vi spiste med vaniljeis ved siden av. Det er ikke dårlig lunsj for å si det mildt! Jeg dro ikke derfra før rundt kl 18.

I helgen er vi invitert dit på middag og det blir stas! Det gleder i oss veldig til!

1 kommentar: