lørdag 11. februar 2012

Bursdag!

På tirsdag hadde jeg bursdag! Da vekte Talal meg med kaffe, kake, gave og stearinlys i senga! Jeg hadde to gaver, en fra Ida Sofie og en fra mormor og bestebjørn så de åpnet jeg selfølgelig på morgenen! Av Ida Sofie fikk jeg eyeliner og mascara fra Clinique og frea mormor og bestebjørn fikk jeg veldige fine øredobber og et kjede som har vært mormor sitt som passer til og som er kjempefint også! Vi satt en stund og spiste kaker og drakk kaffer før Talal måtte på jobb, og da sovna jeg igjen! For en tullebukk jeg er...
Men jeg våknet om sider og satt på facebook og leste og svarte på alle bursdagshilsnene jeg fikk der. Nada, søstera til Talal, ringte og spurte om hun og barna kunne komme på besøk med kake. Det sa jeg selfølgelig ja til! Jeg fortet meg ned til treningrommet og trena litt også dusja jeg og rydda litt før de kom. De hadde kjøpt en sjokolade-sjokoladekake og jeg skriver sjokolade to ganger for det var så mye sjokolade i den og med sjokade-glasur at det er den eneste måten å beskrive den på. Den var veeeeldig god da, og jeg var skikkelig glad for at jeg rakk å trene før de kom! De hadde også tatt med et bursdagslys til kaken så de sang bursdagssangen for meg også måtte jeg blåse ut lyset, det syns barna også var veldig gøy! De hadde desverre ikke tid til å bli så lenge, men det var kjempe koselig at de kom!

I bursdagsgave av Talal skulle jeg få nye sko, så planen var å dra til mall of the Emirates når han kom hjem fra jobben for å se om vi fant noe. Jeg venta og venta på at han skulle komme hjem fra jobben og skjønnte ikke hvorfor han kom så mye senere enn vanlig. Særlig fordi han ingte meg når han gikk ut av jobben. Han kom sent fordi han dro innom Mall of the Emirates på vei hjem fra jobben for å kjøpe en ny navelpiercing til meg! Det var veldig stas, det er så gøy med overraskelser! Smykket var med en ball nederst med mange små laveldel-lilla fargede diamanter og med en stang og en vanlig sølvkule øverst.

Så dro vi til Mall of the Emirates og var innom alle skobutikkene vi så, men de har nesten bare pensko og støvletter her, så jeg fant ikke noe også begynte det å bli sent så vi dro hjem igjen. Vi skal se i et annet kjøpesenter. Jeg vil jop ikke ha sko med høye hæler for jeg vil ha sko som jeg kan gå med i mange timer og som jeg kan gå fort med, dessuter har jeg flere sko med høye hæler. Så jeg får bare fortsette å lete.

På onsdag underviste jeg i piano igjen og på torsdag dro jeg også bort til sjømannskirken for å øve.

Jeg ville feire bursdagen min på fredag med venner, vi hadde invitert Nada med familie, Malin og Harri, Wasim og Nour, Eleonore, Sarah og Dylan (og søstera til Sarah som bor hos de nå var også velkommen). Wasim og Nour og Eleonore kunne ikke komme og Sarah og Dylan hørte vi aldri noe fra, men Nada, Hany og barne og Malin, Harri og dattra deres kom! Vi hadde ikke plass til alle i leiligheten så vi reserverte noen bord i grillområdet, vi ville ikke grille da, det er så mye matinnkjøp og planlegging og laging og styr så vi fannt ut at pizza er det enkleste å spise ute og ta med fram og tilbake og varme opp og sånn. Nada sa jeg kunne komme til henne kvelden før, etter at bvarna hadde lagt seg, sånn at vi kunne lage de sammen. Det hadde tatt hundre år å lage pizzaene hjemme hos oss fordi vi har så liten ovn, pluss at det er en micro i tillegg så alt må kunne gå rundt inni ellers stekes maten bare på den ene siden så pizzaene hadde blitt supersmå. Så vi dro til Nada på torsdag og begynte å lage mat. Vi lagde masse! Vi lagde en middels stor som vi skulle spise med en gang, en middels som de skulle spise til lunsj dagen etter, et brett med mini pizzaer til barne også lagde vi to store, en middels og en liten til bursdagen. Vi spisste ikke opp halvparten en gang i bursdagen! Så jeg og Talal har spist pizza til frokost, lunsj og middag og vi har fortsatt mere pizza igjen! Jeg ba Nada ta med seg noe tilbake igjen, men hun hadde fortsatt hjemme. Det vi kunne ha gjort var jo å legge pizzaene i frysa også ha de til middag en annen dag, men det tenkte vi ikke på før veldig sent...

Vi lagde en del kaker og desserter også gitt, Nada lagde karamellpudding og en dessert med ananaser inni jordbærgele og med kjeks og krem som bunn. Jeg lagde sånn sjokoladekake som mamma og pappa pleier å lage og en kake som bestemor har lagd flere ganger med en bunn av valnøtter, ritzkjeks og stivpiskede eggehvitter og sukker, over der legges eplesysltetøy også krem på toppen. Bestemors epledrøm tror jeg den heter og den er veldig god! Så vi hadde altså 4 pizzaer og 4 kaker til 6 voksne mennesker... I tillegg til potetgull selfølgelig!  Vi hadde litt til overs for å si det sånn, og alle de andre nekta å ta med seg kaker hjem!
Karamellpudding, gele og bestemors epledrøm hadde ikke egnet seg til å fryses tror jeg, men vi fikk ihvertfall fryst sjokoladekaken. Det var veldig koselig, jeg kosa meg veldig og det virket det som om de andre gjorde også. Også fikk jeg en flaske vin av Malin og Harri og et gavekort av Nada og Hany!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar