mandag 17. september 2012

En laaaang oppdatering fra 3/9 til 17/9

Okay, endelig er jeg ferdig med Liebster Award innlegget. Hvis det er noen som syns det er lenge siden jeg har skrevet noe på bloggen nå så er det fordi jeg har slitt med den Award greia. Men jeg fikk det vel til mer eller mindre til slutt så nå begynner jeg med oppdateringer igjen!

Jeg er klar over at denne innlegget ble litt langt, men det er bare for å komme asjur (skrives det asjur, ajur eller ajour egentlig??) igjen :)

Tja, det er jo ganske mye som har skjedd siden sist jeg blogga, hvor skal jeg begynne tro...? Jeg kan jo fortelle at broren til Talal kom til Dubai og alt gikk bra med reisen. Jeg, Talal og Nada kjørte bort til flyplassen for å hente han, men det pleier å være masse trafikk på den veien vi tok, jo senere jo mindre trafikk så vi dro litt sent fra Dubai og var fremme en time etter han landet. Det var like greit for det tok han to timer å komme ut av flyplassen pga. sjekker og øyescanning og kø og masse styr. Vi ventet altså en time på flyplassen og han kom selfølgelig akkurat når jeg og Nada gikk på do, vi var seriøst ikke borte mer enn maks 2 minutter! Han er veldig koselig og det er veldig stas for meg å møte flere av familien til Talal. Vi dro til Nada som planlagt og spiste middag, men vi kom ikke fram før 12 på natta til Nada så vi var ganske trøtte og dro etter ikke altfor lang tid.
Dagen etter kom han til oss for å se åssen vi bor! (så det var lurt å ha leiligheten ryddet og vasket) Også tok vi med han en tur il Ibn Battuta Mall for å spise litt og bli litt kjent. Etterpå dro vi tilbake til leiligheten også tok vi oss litt vin og kosa oss veldig, vi pratet hele kvelden og lo masse etter noen glass... Talal måtte på jobb dagen etter så vi sto opp med han og drakk kaffe og spiste frokost også kom Nada en tur med minste også kjørte Nada og Bilal (broren til Talal) tilbake til Nada også ble han der en natt.

På onsdag var jeg invitert på kaffe hos Malin, det var superkos og vi drakk kaffe og skravla og spiste kjeks og koste oss masse! Dagen etter dro jeg for å ha kaffe med ei norsk jeg møtte på matbutikken i området vi bor før sommeren. Hun var kjempekoselig og vi hadde det veldig fint! Jeg tror vi satt der og skravla i over 2 timer! Etterpå dro jeg for å handle inn til helgen og da møtte jeg henne der også, og det var der vi møttes for første gang!!!
I helgen kom Bilal til oss igjen og vi dro og så på den nye Batman filmen, jeg hadde egentlig ingen planer om å se den, men alle skrøyt så veldig av den og siden Talal og Bilal gjerne ville se den så gjorde vi det. Den var i grunn ganske spennende. Vi gikk å så den midt på natta og den var lang så vi dro ikke hjem før rundt 02.30, før vi dro på filmen var vi en tur hos Nada og besøkte dem. På torsdag kveld bare drakk vi spiste tacos og så på en skummel film hjemme. Hele lørdagen satt Talal og Bilal og jobba med CVer og søknader og gjorde og fikk gjort masse! På kvelden kjørte vi han tilbake til Nada igjen, vi hadde en kjempefin helg alle så det var stas.

På søndag var jeg invitert til Malin igjen, på lunsj denne gangen! Vi bestilte china-mat og det var så godt også drakk vi kaffe etterpå. Vi skravler og skravler og jeg holdt babisen og det var jo stas. Vi skulle begge på skjømannskirken dagen etter, det er en aktivitet der som heter "Stor og Liten" som er for foreldre og barn så barna får leke sammen og de voksne drikke kaffe. Men denne gangen skulle det komme ei for å prate om sukkermengden i maten som er her i Dubai, og den er stor forresten. Så jeg ville gjerne ta meg en tur for å høre på det, det var desverre ikke mye jeg ikke visste fra før av, men det var kos allikevel. Dette begynte klokken 10 så da sto jeg opp med Talal også spiste vi og drakk kaffe, så kjørte jeg han på jobb også dro jeg og henta Malin og barna også kjørte vi bort til kirken sammen. "Stor og Liten" varer til rundt 12 og vi dro ca 12.15, men det var tre ulykker på hovedveien samtidig så vi satt fast i kø kjempe lenge og brukte 2 timer på en strekning som vanligvis tar 30 minutter! Det var ikke så kult! Men vi kom oss hjem til slutt!

De tidligere naboene vår har flyttet til ved siden av Mall of the Emirates og jeg har ikke vært der og heller ikke sett dem siden de flytta i november. Men de hadde invitert oss over flere ganger uten at det passet så nå tok vi turen endelig! Vi spiste middag der og ble et par timer, det var veldig koselig og stas. Vi spiste pizza som var en meter lang og drakk vin! Det er stas det! Det var koselig å prate med dem igjen også, vi skal nok dit igjen om ikke altfor lenge. Når vi dro fra dem dro vi innom Nada og hentet Bilal for han og Talal skulle sitte å jobbe med søknader og oppdatere CVen så han sov over til dagen etter også.

På tirsdag dro jeg og Bilal til Mall of the Emirates med en stor bunke med CVer. Det var første gang jeg kjørte den strekningen uten Talal og vi fant fram fint heldigvis, det gikk ikke så bra på vei tilbake da. Jeg kjørte oss vill litt, men vi kom hjem til slutt. Uansett så begynte vi å gå rundt med CVer og det er tungt og slitsomt, men vi fikk gjort en god jobb, så spiste vi lunsj og drakk kaffe også dro vi Nada. Jeg ble med inn til Nada også var jeg der en stund, det var kos å få prata med Nada litt.

Jeg ringte Malin på onsdag og vi ble enig om at jeg skulle over på kaffe, men etter en liten stund ringte hun meg tilbake og sa at jeg kom til å komme på lunsj isteden, og det sier jeg absolutt ja takk til! Hun lagde pasta til oss med salat og veldig godt brød. Malin syns også det er litt stas med lunsj besøk for hun spiser vanligvis ikke sånn lunsj alene. Talal kjørte meg dit for han ville gjerne ha bilen, så når han var ferdig på jobb hentet han meg der også. Det var like greit for vanligvis må Malin komme ned med begge barna for å slippe meg inn i parkeringshuset sånn at jeg får parkert. Alle andre parkeringer blir nemlig tatt med en gang...

Torsdag ble en vaskedag for meg, det trengtes seriøst liksom! Hehe, men når jeg var så opptatt med å fly som jeg var den uka så er det faktisk litt koselig å være hjemme og gjøre det fint og rent og ryddig. På kvelden dro Talal og Bilal på et intervju også kom de hit på kvelden også bestilte vi pizza. Bilal sov over, men hadde en avtale med en frisør dagen etter klokken 11 så vi kjørte han dit, de ville prøve han en dag. Det gikk tydligvis veldig bra for dagen etter ville de også at han skulle komme og nå har han fått jobben! Han syns de andre som jobber der er kjempekoselig og jobben er morsom og masse å lære som han interesserer seg for så det er helt perfekt! Nå håper vi bare det ordner seg med oppholdstillatelse! Ihverfall så kjørte vi han dit og jeg og Talal tok en tur til Nada også dro vi og spiste falafel til lunsj og tro det eller ei, men vi sov littegranne. Vi var begge slitne og trøtte så jeg sov 30 min også sto jeg opp og spillte litt piano og tok oppvasken mens Talal sov litt til. På kvelden var vi invitert til noen som heter Rawad og Yara. Talal jobber med Rawad og kjente han fra før av og vi har hilst på Yara hos noen andre venner av oss før. Så vi dro dit og spiste middag der og så på film og kosa oss veldig. Det var faktisk veldig koselig å bli mer kjent med dem, neste gang kommer de til oss.

Bilal sov over hos oss igjen, men vi kom hjem litt sent så gikk nesten rett og la oss. Jeg hadde avtalt å trene med Inger (som er den norske jenta jeg møtte på matbutikken) klokken 10 i treningsstudiet dems og jeg er så sinnsykt glad for at jeg ikke drakk kvelden før! Det var vanskelig nok å stå opp så tidlig! Så vi spiste litt og drakk litt kaffe alle tre før Talal kjørte meg til Inger også dro han hjem igjen også kjørte han Bilal til frisør-sjappa klokken 11.
Treningstudioet som Inger, mannen hennes og en venn av dem har åpnet er kjempefint! Fin utsikt (det lå i 13. etasje) og fine farger og rom og alt! Vi trente styrke i litt over en time og jeg følte meg helt fint, men etter jeg kom hjem, hadde spist og tatt en dusj så sovna jeg på sofaen! Det var gøy å trene med henne og jeg gleder meg til neste gang, men to dager etterpå klarer jeg fortsatt ikke å bøye meg, sette meg ned/reise meg og gå ordentlig! Det er litt deilig vondt da, kjenner at jeg har trena liksom, og siden jeg vet at jeg ikke er syk eller noe er galt...

De siste kveldene har jeg og Talal bare vært hjemme og sett på TV og slappet av, det har vært mye aktiviteter i det siste i forhold til hva det pleier å være, jeg syns det er veldig stas da, og det finns ikke noe bedre enn å sitte å slappe av når man har løpt rundt en hel dag!
Jeg har også ringt Kristin fra Sjømannskirken og jeg skal begynne med den ene pianoeleven igjen så det blir spennende!



1 kommentar:

  1. Sorry at jeg kommenterer så lite :( Har litt vanskelig for å lese annet enn tåpelige lettleste nyheter om kjendiser om dagen, eller alltid egentlig, så får liksom ikke lest og kommentert noe særlig. Håper du har det bra :)

    SvarSlett