søndag 20. januar 2013

Studier og andre må-ting

Da har jeg begynt å studere! Det er gøy og spennende (og litt vanskelig). Talal har lenge hørt lojalt på meg når jeg har lagt ut om hvem som har rett på spesialundervisning, hvordan den var tenkt og blir utført i praksis og opplæringsloven sier sånn og sånn. Han er koselig og lar meg holde på og spør spørsmål tilbake, det er ekstra gøy når jeg får sagt det høyt i en samtale (eller monolog mens noen hører på ^^). Inne på studieportalen står det hvor man skal begynne, oppgaver som skal gjøres og hvilke kapittler som må leses for å svare på spørsmålene. Forresten kommer det helt sikkert noe skolestoff inn her også!

Søstera til Talal har flyttet inn i leiligheten sin nå, alt er ikke plass enda, men det pleier jo ikke å være det når man flytter. Sovesofaen ble ferdig først, etter leiligheten var vasket 3 ganger, også hadde hun noen ting med seg fra Syria som sto hos oss og noen hos Nada. Hun hadde også kjøpt småting som kleshengere, og noen store ting som klesstativ og servise. Ragad fikk også det gamle spisebordet til Nada og 4 stoler som Talal satte sammen for henne i går kveld så nå begynner det virkelig å hjelpe.

For første gang på lenge føler jeg at dagene er stappfulle med viktige må-ting og at dagene forsvinner på et blunk. Det er gøy og kjennes godt! I går kveld begynte jeg på oppvasken, jeg var slapp og trengte å bevege meg litt og det gjorde Talal også tydligvis for vi endte med å vaske inne i skap og om organisere de. Jaja det er jo ikke verst! Forresten fikk jeg også en melding av ei jeg har møtt på sjømannskirken som lurte på om jeg ville ta en kaffe og det ville jeg. Helgen gikk også med til må-ting denne uka, men vi fikk sneket inn en soling og litt shopping!

Det er kor igjen i kveld og det gleder jeg meg veldig til. Det er spennende med nytt kor og ny musikk også får jeg endelig snakket med Malin igjen som er opptatt med familiebesøk. Resten av uka har vi vel ingen spesefikke kveldsplaner bortsett fra at vi skulle prøve å få til et besøk hos noen venner. Men jeg regner med uka blir full uansett. Rart med det, selvom vi gjør masse, står opp tidlig og trener så får vi ikke sove før sent...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar