lørdag 12. januar 2013

2 meter høye bølger og shoppingfestival

Med Katzenjammer på spotify og kaffe i koppen setter jeg meg igjen til å skrive et lite innlegg. Både jeg og Talal våknet klokken 7 idag og var kjempe opplagte, men gikk og la oss igjen så nå klarer jeg ikke å våkne ordentlig. Skriver litt i håp om å våkne også skal jeg begynne å lese.

Malin og Harri har besøk av familie så de har fullt opp, men på torsdag ringte Malin og sa at besøket skulle være borte hele dagen og inviterte meg på lunsj. Det var veldig koselig å være der igjen og vi hadde masse å prate om! Vi pratet masse om trening og vekt og sånne ting og plutselig ble jeg veldig motivert for å trene igjen så så fort jeg kom hjem heiv jeg på meg treningsklær og gikk ned til trimrommet. Samme kveld så jeg og Talal på Kon Tiki filmen og det var jo ganske gøy.

Dagen etter ble døgnet mitt snudd, og det var ikke min fortjeneste, Talal var kjempe ivrig for det var store bølger og han har ikke prøvd å surfe på lenge. Vi spiste ikke frokost eller noen ting, bare pakka sakene og dro. Det var 2 meter høye bølger, men man kunne nesten bare se hvitt skum. Det kom så høye bølger at alle søpplekassene på stranda hadde velta, det lå hvitt skum helt øverst på stranda og en gang kom vannet faktisk opp på veien. Det blåste noe helt forferdelig, det var overskyet og kaldt og absolutt ikke noe strandvær så jeg satt i bilen og prøvde å lese i skoleboka mi. Det tok ikke så veldig lang tid før Talal kom tilbake igjen, det var umulig å komme bak bølgene med surfebrettet og bølgene kom fra alle kanter på en gang.

Vi dro hjem igjen, spiste også dro vi til Mall of the Emirates fordi nå er det Dubai Shopping Festival så alle butikker har skikkelig salg! Talal kjøpte en skjorte og jeg kjøpte en skjorte, genser og singlett. På kvelden dro vi og så The Hobbit på kino så det var en fin dag med masse på programmet.

Lørdagen ble begynt med en joggetur og frokost på balkongen. Vi prøvde å ligge ved bassenget også, men det var kaldt og overskyet så vi gikk opp igjen. Talal hjalp storesøstera si med leiligheten hennes (som ho ikke kan flytte inn i enda fordi den er så møkkete) og jeg rydda og vaska hjemme. Etterpå dro vi til et kjøpesenter for å kjøpe en almanakk til meg, jeg fikk ikke gjort det i Norge og jeg er helt hjelpeløs uten. Fra kjøpesenteret og rett i en matbutikk for å handle inn til middag også la vi oss tildig. Skikkelig gode og trøtte.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar