søndag 6. januar 2013

Første blogginnlegg i 2013

Nå er det kjempelenge siden jeg har skrevet noe på bloggen min. Det er mye som har foregått hele tiden i grunn, mamma og Bjørn har vært på besøk hos oss her i Dubai også har jeg vært en måned i Norge, men nå begynner hverdagen og bloggskrivingen igjen!

Jeg hadde en kjempefin jule- og nyttårsfeiring i Norge og 2. januar gikk flyet mitt tilbake til Dubai. Mamma og Bjørn hentet meg på morgenen også kjørte vi innover til Gardemoen. Det var veldig koselig å bli kjørt bort dit, særlig siden jeg hadde med meg 40 kilo med baggasje! Grunnen til at baggasjen min var så tung var selvfølgelig at jeg hadde med meg 17 skolebøker og mange fine julegaver! (og ikke minst veier toalettmappa mi sikkert 10 kilo...) Men det var trist å reise fra Norge som det pleier å være, men jeg gledet meg til å se Talal igjen og begynne å studere (dessuten kan jeg vel ikke klage på sol, fint vær og 20 - 25 grader) Alt kom trygt og helt fram og når jeg kom til baggasjebåndet i Dubai var kofferetene allerede tatt av båndet, det er luksus det! Jeg brukte tiden på flyet på å sove og prate med ho som satt ved siden av meg så tiden gikk relativt fort. Talal og storesøsteren hans møtte meg på flyplassen med nyvasket bil. Flyet mitt landet 12 på natta, vi var ikke hjemme før rundt 2 og jeg fikk selvfølgelig ikke sove før nærmere 5 og det gjorde ingen andre heller for jeg klarte ikke å slutte å prate!

Talal måtte på jobb dagen etter og jeg brukter dagen på å pakke ut, vaske og finne plass til de nye tingene jeg fikk i julegave. Ragad (storesøstera til Talal) kom etter ho var ferdig med å gi privatundervisning og når Talal kom hjem bestillte vi indisk mat og så på TV.

I helga hadde jeg store planer om å trene og dra på stranda, men det er ikke så lett å få gjort alt man har planlagt når man ikke våkner før 12 på dagen. Døgnet mitt er litt snudd selvom det bare er 3 timer forskjell. Det er greit når jeg kommer til Norge og jeg våkner i 8 - 9 tida og er helt utvilt, men når jeg våkner 12 her så er klokka 9 i Norge og det er verre å snu døgnet ved å måtte stå opp tidlig enn å sove lengre. Uansett hadde vi en fin helg med lange frokoster, ikea og seine kvelder med film og god mat.

Idag er min første ordentlige hverdag siden jeg kom, jeg og Talal skulle stå opp tidlig og trene og jeg skulle begynne å studere og ordne en del praktiske ting, men vi sovna så sinnsykt sent så det ble ikke noe trening på oss, jeg våknet kjempesent, men kosa meg veldig med frokost på balkongen. Dessuten har ikke jeg tilgang på studiematrialene mine før 15. januar. Altså jeg har jo bøkene, men jeg kommer ikke inn på noe på nettportalen hvor det står om hvordan man skal begynne som nettstudent og innleveringer og grupper og alt det der, så jeg tenkte jeg skal begynne å lese i bøkene, men jeg får ikke begynt ordentlig før 15. Bortsett fra det der har jeg jo fått litt ting på plass da. Jeg skal ogsså ringe sjømannskirken sånn at jeg får begynt med pianoundervisning igjen også tenkte jeg meg en liten tur innom Malin for å si hei.

2 kommentarer:

  1. Du er så heldig som har så varmt og fint vær! Julegave er på vei :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi så stas da!!! Gleder meg veldig :D

      Slett