tirsdag 8. januar 2013

Studering og nytt kor

Jeg sitter her og drikker te (av den nye tekoppen  og kanna jeg fikk til jul av mamma) forran dataen. Jeg har akkurat lest et nytt kapitell i skoleboka mi, men trengte en liten pause før jeg gir meg i kast med det neste.

Jeg har fortsatt litt problemer med å få snudd døgnet, det er jo litt teit, men jeg sovner sent og da er det så veldig mange gode grunner til å ikke stå opp tidlig neste morgen! Men selvom jeg står opp sent så har jeg allerede lest flere kapittler og gjort oppgaver. Jeg valgte å begynne med den tynneste boka om spesialpedagogikk, jeg vet at jeg må ta den eksamen før sosialpedagikk så jeg tenkte det var et fint sted å begynne. Det er ikke så lett verken å konsentrere seg eller forstå hva de mener bestandig da jeg klarte å velge den boka som begynner med den juridiske delen av spesialpedagogikk. Oppgavene bak i hvert kapittel blir også vanskeligere og vanskeligere, men det er gøy og interessant! Gleder meg til å få tilgang på alt på studieportalen min.

Det ble ikke noe tur til Malin her om dagen, men hun ringte meg i går og sa hun skulle på korøvelse i et nytt kor og lurte på om jeg ville bli med. Det ville jeg. Koret øver mye nærmere oss, de har konserter oftere og synger bare klassisk og det var midt i blinken for oss. Kirkekoret er koselig og det er et fint sted å bli kjent med andre skandinavere på, men vi kommer liksom aldri noe vei. Vi kommer nok begge til fortsatt å dra innimellom på kirkekoret, men jeg tror i hvertfall for min del at dette andre koret kommer til å bli første prioritet. Koret er internajonalt og det var mange britter der, men også fra Tyskland, Frankriket og andre europeiske land. Det vi skulle synge måtte vi kjøpe notene på og det vi skulle begynne med var "Mozart Mass in C". Så alle fikk kjøpt notene og satt seg ned også begynte vi å synge, rett på, ikke noe oppvarming eller gjennomgåing av stemmene eller noen ting! Malin og jeg ble sittende litt småforskrekket å kikke rundt oss, men hoppet i det vi også. Det var gøy og spennende og jeg gleder meg til neste gang!

Fra i går har jeg ikke vært helt i form, vondt i magen, sliten og det kjennes ut som om hodet mitt er en bobble. Men det er tross alt mye bedre å bli dårlig når jeg kommer tilbake til Dubai enn når jeg er på ferie i Norge. Dessuten kan jeg fortsatt lese skolebøker så det er ikke så ille.

Nå får jeg vel hive meg over oppgavene også skal jeg lese neste kapittel på balkongen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar