onsdag 21. november 2012

Sykemeldt og muslimsk nyttår

Denne søndagen var jeg ikke tett i nesa så jeg kjørte av gårdet, hentet Malin, og dro til sjømannskirken på korøvelse. Denne gangen skulle vi også begynne på julesanger og det var jo då koselig!

På morgenen samme dag hadde Talal klaget over at han ikke følte seg bra, han dro på jobb allikevel, men kom hjem for å sove i lunsjpausen. Jeg syntes selvfølgelig at han skulle bli hjemme når han var så sliten at han sovnet mitt på dagen, men han syns det var så lite igjen av dagen at han burde klare det. Det gjorde han ikke... En time etter han kom tilbake på jobben ringte han meg og sa at han kom hjem. Han la seg til å sove og jeg tok bilen for å handle inn litt mat. Talal sov fortsatt når jeg kom tilbake så jeg lagde middag litt senere, vi spiste sammen også dro jeg på kor. Når jeg kom tilbake fra kor lå Talal på sofaen og sov og hadde feber og hadde det ikke noe bra det hele tatt, det var ikke snakk om at han skulle på jobb dagen etter.

På jobben til Talal er det sånn at hvis man er syk må man til legen å få attest og greier og Talal følte seg såpass at han orket å dra til legen og det gjorde vi, jeg måtte også prate med lege for å få flere allergi medisiner. For det første måtte vi gå et stykke fra parkeringen til legen, det gikk fint, men for det andre så var det sinnsykt masse folk der og vi ble sittende der i tilsammen i 2 1/2 time. Det er slitsomt å bare sitte vonde stoler så lenge. Alle er syke for tiden, seriøst liksom. Først måtte vi vise forsikringskort og skrive under og sånn, så vente, så inn for å ta blodtrykk og temperatur, så vente, så inn til legen og ut igjen, vente igjen, inn for å ta blodprøve og røntgen, vente igjen, inn for å puste i "maske", vente igjen, inn til legen, hente resept i resepsjonen også gå tilbake til bilen. På toppen av det hele hadde selvfølgelig en bil fått motorstopp inne i parkeringshuset forran den eneste utgangen så vi ble stående fast. Jeg hadde også pianotimer jeg skulle gi som jeg var forsinket til og mobilen min var tom for strøm. Det der var en  veldig stressende dag! Men alt ordnet seg! Jeg fikk ringt og utsatt begge pianotimene uten problem, kjørte Talal hjem så han fikk slappe av også hentet vi medisine når jeg kom hjem igjen. Talal ble også sykemeldt i tre dager, og det var de tre sistre dagene før fri på torsdag fordi det er muslimsk nyttår og deretter helg. Da får han god tid på å komme seg igjen!

Neste dag sov vi til 10, spiste et eple og satte nesa mot legen igjen. Talal skulle puste i "maske" og jeg måtte prate med en hudlege for jeg hadde rød og irritert hud under øynene. Alt gikk heldigvis bedre og raskere denne gangen. Etterpå dro vi og kjøpte falafel-frokost som vi tok med oss hjem og satte oss og så på TV. Sånnt er jo lov når man er syk (og jeg måtte jo være støttende og se på jeg også...). Resten av dagen tok vi det rolig. Ragad kom en tur og sov her og det var koselig siden Talal følte seg bedre.

Dagen etter var siste legevisitt på en stund forhåpentligvis, det gikk enda raskere enn dagen før og det syntes vi var greit begge to. På vei hjem dro vi for å møte Wasim for lunsj, vi dro på et kyllingsted som er Talal og Wasims yndlingssted å ha lunsj og jeg fant noe french fries og greier som jeg spiste. Wasim jobber ikke lenger på samme sted som Talal så det var koselig for dem å møtes. Rawad og Yara, som vi var i bursdag hos, kom også en tur, men det ble ikke lenge for de skulle tilbake på jobb. Men det var stas.
Etterpå kjørte Talal meg på Mall of the Emirates for jeg hadde noen ærender der og Talal orket ikke å bli med. Kjøpesenter er ikke akkurat det perfekte sted å være når man er syk og sliten... Han hentet meg ihvertfall etterpå igjen også spiste vi også ble vi hjemme resten av kvelden.

Så kom torsdag og det var fri og Talal følte seg bedre. Vi våknet, satt på den norske radiostasjonen P2 på (for det har jeg endelig fått til og etter jeg begynte å høre på den igjen så orker jeg rett og slett ikke å høre på lokalradion hvor de bare snakker om tull og spiller de samme sangene hver dag!), spiste en god lang frokost og drakk kaffe. Vi hadde ingenting planlagt, men bestemte oss endelig for hva slags PC vi skulle kjøpe! Vi gjorde oss klare i en fei og satte av sted. Det er jo sånn at samme butikk på forskjellige kjøpesenter har forskjellige ting inne så vi regnet med at vi kom til å finne noe på et av tre kjøpesenter. Vi begynte med et, der hadde de nesten ingen stasjonære PCer, men vi fant et Surround System som var billig og fint, men vi skulle først og fremst ha PC og en printer også forresten og ville ikke kjøpe litt her og litt her, men alt på samme sted. Så vi satte av gårde til kjøpesenter nummer to, og første butikk vi går inn i så hadde de et bra utvalg i sånne PCer vi så etter. Vi sto mellom to stykker, men valgte ganske raskt en HP All-In-One, altså uten en boks ved siden av som må stå på gulvet. Den var ikke dyr og passet vår type bruk. Ganske raskt fant vi også en printer som ikke var dyr heller og som hadde scanner og wireless tilkobling. Vi har trengt en printer/scanner ganske lenge og det er så deilig å ha det på plass! Før vi gikk for å betale måtte vi bare kikke litt på Surround System og fant det samme vi hadde sett tidligere og vi slo til! Vi hadde egentlig planlagt å kjøpe en Imac, altså en Apple stasjonær PC, men nå som vi kjøpte alt dette her så lå vi fortsatt godt under det det hadde kostet oss med en Imac, så sånn jeg ser det har vi spart masse!!! ( :D :D :D Talal er ikke heeelt enig da...jaja)

Etter ha plassert alle våre nye eiendeler i bilen gikk vi inn igjen på kjøpesenteret. Dagens andre oppgave var å finne bursdagsgave til Nada. Vi kikka i litt forskjellige butikker og diskuterte fram og tilbake og endte til slutt opp med et gavekort.

Man skulle kanskje tro at etter all den tid og aktivitet var det bare å dra hjem og kose seg, men neida! Vi holdt på å dø av sult begge to og vi måtte bestemme OG kjøpe middag, det ble vegetarburger som er lett og raskt å lage og veldig godt.

Det er vel unødvendig å si at resten av kvelden gikk til å sette sammen, konfigurere og finne ut av det vi hadde kjøpt!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar