søndag 26. august 2012

Helg, hyller og Sharjah

Så hverdagen begynte igjen og jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre, det høres teit ut! Men jeg har hatt over to måneder med fullt program hver dag og masse som skulle gjøres og rekkes og plutselig er det ikke så hektisk lengre. Jeg og Talal har bestemt oss for å gjøre treningen sammen på kvelden, vi går for tida 45 min fort på stranden og etterhvert begynner vi med litt styrke og litt jogging kanskje.

Siden det hadde vært fri noen dager var den første uka en kort en, heldigvis. Men etter fri er det alltid rotete så jeg ryddet, tok oppvasken og vasket klær og alt det der, det er ganske gøy etter jeg kjøpte og fikk nye duker for da blir det ekstra fint! (jeg vet jeg snakker veldig mye om de dukene, men det er fordi jeg syns det er veeeldig stas! De har ikke fine duker i dette landet nemlig!) Begynte også med pianoøving igjen, matlaging og litt småstæsj. Så kom torsdagen som liksom er fridagen vår, da er godteri lov og ikke noe trening, men når vi ikke trena, selvom vi bare hadde trena i to dager, så var vi trøtte hele kvelden og vi frøys. Når vi trener har vi mer energi på kvelden og vi er varme så den føles mye lengre.

Vi hadde enda ikke fått hengt opp de hyllene vi hadde kjøpt fordi siden vi bor i en leilighet vegg-i-vegg med andre så ville vi ikke drille for sent på kvelden. Det er nemlig murvegger her så vi må drille først og det bråker! Jeg og Talal har fått litt hylle-dilla da så på fredag dro vi på IKEA igjen! Herregud de kjenner oss sikkert igjen snart der borte. Men det var siste gang på leeenge vi dro dit, man kan jo ikke drive å fly på ikea hver helg liksom. Vi fant noen fine hyller der ihvertfall og et par planter, en ekte og en falsk. Vi får se hvor lenge den ekte holder...
På vei hjem dro vi innom Nada og var der et par timer, vi måtte låne vater av dem også var det en stund siden vi hadde sett dem så det var stas. Utrolig nok, selvom det var sent, klarte vi å gå på kvelden. Vi var ferdig med å gå 23.45 tror jeg, men det var jo fri dagen etter så det gikk fint.

Det er noe galt med bilen vår, det ene fordekket var helt utslitt pluss at de ikke står helt rett eller noe sånnt så Talal skulle dra og fikse det på lørdag og det tok lang tid så i mellomtiden begynte jeg å vaske. Vi rakk å henge opp en hylle først da og det ble så fiiint! Talal dro på et verksted og de bytta hjulene våre, men fikk ikke rettet opp det som var skevt desverre. Kjedelig, men men. Vi dro ihvertfall til en annen emirat etterpå, nemlig Sharjah. Vi måtte dit for å hente visum og kjøpe flybillett for broren til Talal. Han fikk visum gjennom den emiraten for det er stengt både i Dubai og Abu Dhabi så han kommer i begynnelsen av september og det blir stas! Vi kjørte oss vill og det er et stykke dit så vi kom ikke hjem før sent og da orket vi ikke og ville ikke begynne å drille for å henge opp hyllene, så det er planen idag. Gleder meg masse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar