søndag 19. august 2012

Tilbake i Dubai!

Da var jeg tilbake i Dubai igjen og jeg har allerede vært her i 5 dager, men det kjennes lengre ut! Det var trist å reise fra Norge og alle folkene, men det er også deilig å være her igjen. Stas å være sammen med Talal igjen og i leiligheten vår. Denne gangen hadde jeg også med to store fotografier fra pappa, to bilder fra mamma og masse duker fra rundt og kring og det er veldig gøy å styre med!

Flyreisen gikk veldig fint, mamma kjørte meg inn til Gardemoen som hun pleier også satte vi oss og spiste litt og drakk kaffe der før jeg gikk gjennom sikkerhetskontrollen. Det var masse mennesker der, men det gikk fint, det er bare å holde ut i grunn. Så jeg kom igjennom sikkerhetskontrollen og passkontrollen og fant gaten, men når jeg satte meg ned og tok frem kryssordbladet mitt så jeg at jeg ikke hadde kjøpt "lette kryss" som jeg trodde, men "lete kryss" og det var litt skuff. Men om det er det verste som skjer under en så lang reise så er man heldig! Det var mye verre når en mann nøys på armen min!!!

Flyet fra Norge til Qatar tok 6 timer og 45 min sånn ca, men jeg sov ikke. Ikke at det gjorde noe for jeg kosa meg med å se på film på ipaden min og spise. De serverte nemlig mat, snacks og drikke flere ganger. Jeg var i Qatar rundt 12 på natten, men jeg kjente allikevel at jeg hadde kommet til et ganske annet klima, det var fuktig og varmt selv midt på natten lissom. Vi måtte ut av flyet og over i en buss og inn på flyplassen, gjennom en sikkerhetskontroll også finne gaten igjen. Fra Qatar til Dubai er det bare litt over en times flyreise og det gikk så fort at det kjentes ikke ut som om vi var ordentlig oppe i luften før vi var på vei ned igjen. Jeg møtte ei dame der som var kurder, men hadde bodd 25 år i Norge. Og hun hadde også bodd i Sandefjord!

På vei ut av flyplassen i Dubai gikk jeg for første gang innom tax free butikken og kjøpte litt vin og det var stas. Men det var enda mere stas å komme ut å se Talal igjen, det var veldig deilig å være fremme endelig. Han henta meg på flyplassen med bilen vår for første gang og siden det var midt på natta så det var nesten ingen andre biler ute så vi kom oss fort hjem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar