onsdag 28. august 2013

Besøk her og der

Plutselig har jeg vært tilbake i Dubai i to uker, på en måte kjennes det ut som lenger, men på en annen måte kjennes det ut som om jeg akkurat har kommet tilbake. Når jeg ser på hva jeg har fått gjort av studiene virker det ihvertfall som om jeg nesten ikke har vært her...

Talal har fått en del venner i triathlon gruppa som han er med i, og på fredag (dagen etter jeg kom hjem) var vi invitert med på en middagssamling med to av vennene hans som hadde tatt med ektefellen og kollegaer. Vi spiste på en syrisk restaurant og etterpå gikk vi ut på en bar og tok et glass vin, det var kjempekoselig! Alle ble bedre kjent og de er super koselig folk.

Jeg har også være en tur hos Malin, vi tok en dag med vår tradisjonslunsj som er fyllte pastating i saus og med cookies og kaffe etterpå, vi hadde selvfølgelig masse å prate om og det var godt å være der igjen. Jeg og Talal har også være på besøk hos og hatt besøk av familien til Talal. En kveld inviterte vi storesøstera, moren, lillebroren og barna til storesøstera på pizza og det ble en hel kveld av det!

I helgen tok vi med moren til Talal på kafè hvor vi spiste lunsj, det er den beste kafèen i Dubai! De har masse vegetarmat, alt er økologisk, alt kommer varmet opp og porsjonene er så store at de må deles. De har også veldig god kaffe der, som er noe jeg savner for kaffen man får kjøpt her (særlig presskannekaffe) er ikke god! Vi har prøvd å kjøpe bønner som vi maler opp selv, og masse forskjellige ferdig malt opp og pulverkaffe, men det blir ikke så godt som det man får kjøpt i Norge.

På søndagsmorgen var jeg med på en joggetur igjen, det var grusomt fuktig, men vi satt og tok en kaffe etterpå med flere av de andre så alt i alt ble det en god tur, skikkelig trening og skikkelig kos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar