torsdag 15. november 2012

Homecenter & IKEA (ja, igjen!)

Torsdag kveld tok vi en tur til Nada og Ragad (storesøstera til Talal) var også der. Barna sov så vi fikk sitte å prate i ro og fred. Vi drakk te og spiste småkaker mens vi lette etter en leilighet på nett for Ragad. Det er mye å bli kjent med som hvilke områder man kan bo i uten å ha en bil (som ikke er mange), hvilke områder som er kjempe dyre eller gamle og sånne ting så vi brukte mer eller mindre hele kvelden på det. Det gjorde ikke noe for vår del for vi syns det er veldig gøy å se på leiligheter! Når klokken var rundt elleve på kvelden dro vi derfra, men dro ikke hjem, vi tok nemlig en tur til Mall of the Emirates. På homecenter, en av favorittbutikkene mine som er en relativt billig interiørbutikk, hadde de satt fram julepynten! Vi hadde ikke mer enn litt under en time før de stengte, men det var nok tid til å ta en titt ( jeg og Malin had allerede brukt hvertfall 2 timer der to dager i forveien).  Vi kikka og kikka, men kjøpte ingenting fordi vi ble enige om å ta en titt på IKEA først!

Hele fredag formiddag tok vi det rolig, spist lang frokost, drakk masse kaffe også ble vi enige om å ta med Ragad på IKEA så fort ho var ferdig med privattimene hun gir i helgene og det gjorde vi. Først spiste vi der selvfølgelig og Ragad og Talal spiste svenske kjøttbullar, Ragad syns det var veldig godt og Talal elsker de! Jeg spiste en vegetarpasta som ikke var god, men men... Det var veldig masse fine juleting på IKEA! Talal og Ragad måtte tilsett dra meg ut derfra , men ikke uten å kjøpe noe! Vi kjøpte snøflak på lenke med lys i (med batteri!!! Noe som jeg syns er helt fantastisk for vi har så få støpsel i veggen og jeg liker ikke å ha ledninger på tvers og rundt i hele leiligheten) også kjøpte vi en julekopp til meg og masse stearinlys, innpakknings-julepapir med bånd, juletre (vårt første juletre sammen!!!!) , juletrelys med batteri, en gran-girlander og en liten halm- gjeitebukk. Vi hadde også litt julepynt fra før av, en julestjerne, et metall- reinsdyr, en mann og kone med strikka klær, to nisser og en snømann. De var selvfølgelig allerede tatt opp og pyntet med!
Vi kjørte Ragad til Nada, dro hjem og brukte resten av kvelden på å pynte og høre på julemusikk (ja, jeg vet det er tidlig, men jeg vil så gjerne ha litt jul her også...)

Det var lenge siden vi hadde vært på stranden så på lørdag slo vi til. Været var herlig og vi kosa oss masse, Talal trente med å svømme fram og tilbake og jeg lå og leste den nye utgaven av Cosmopolitan. Etterpå dro vi og spiste falafel-lunsj, dusja og shina opp leilighheten også dro vi for å møte Ragad på Mall of the Emirates og stikke innom Homecenter for å kjøpe julekuler. På kvelden spiste vi ostesuffle og Ragad pyntet juletre for første gang i hele sitt liv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar