onsdag 14. november 2012

Bursdagsfeiring og flyplassen i Sharjah

I Eid hadde vi sosiale begivenheter hver dag, og det stoppet ikke der! Yara, kona til Rawad som Talal jobber med, hadde nemlig bursdag på mandag og Rawad hadde planlagt en overraskelsesbursdag for henne. Så da Talal var ferdig på jobb spiste vi litt og kjørte av gårde til restauranten vi skulle møtes på. Vi kjørte feil for vi var ikke kjent i området og kom en halvtime for sent, og det er jo typisk Midtøsten at vi var blant de første som kom allikevel. Noen dager i forveien hadde vi kjøpt og pakket inn en gave til Yara, et sett med tre stearinlysholdere i glass med mønster på og tre lys som passet til. Det kom flere og flere på retauranten, jeg tror vi var rundt 15 -16 stykker! Vi spiste og koste oss og skravla masse selvfølgelig og det var veldig koselig! Vi måtte dra litt tidlig for Talal skulle kjøre broren sin til flyplassen i Sharjah for å få visum en måned til, men det var helt greit. Vi hentet han hjemme hos seg også sov han her i de få timene som var igjen før de måtte dra, han skulle nemlig fly til Oman og han og Talal måtte dra herfra klokken 4 på natten. Alt gikk bra og i orden heldigvis, så nå har han en måned til med mulighet for å forlenge enda en måned. Ikke verst!

Så hadde vi det rolig noen dager før søstera til Talal kom fra Syria på fredag 2. November! Vi dro en kort tur på stranden på dagen før hun kom også gjorde vi det fint og ryddet hjemme før vi dro til flybasen for å hente henne. Det var veldig koselig! Hun er veldig søt og snill og koselig! Nada og familien kom også for å møte henne. Alle sammen dro deretter hjem til Nadahvor vi spiste en stor og god middag og på utpå kvelden dro jeg og Talal hjem igjen.

Dagen etter kom søstera til Talal hjem til oss for første gang!  Vi satt en stund og drakk kaffe og pratet litt også tok vi henne med til Mall of The Emirates. Hun ville gjerne se etter noen jobbe-klær for hun skulle begynne på jobb dagen etter. Hun har fått jobb på en skole som lærer for de med spesielle behov. Vi var der i flere timer, men fant ikke noe desverre, men vi hadde det fint allikevel!
Heldigvis hadde hun klær som hun kunne bruke.

Samme kveld dro jeg til Malin en tur, hun var alene med barna den helgen fordi Harri skulle se på F1 med kamerater i en annen emirat. Så jeg tok en tur på besøk og ble der et par timer, det var veldig koselig!

På søndag var søstera til Talal sin første dag i ny jobb, så Talal kjørte til Nada og kjørte søstera si på jobben siden ho ikke var kjent med metroen enda. Det gikk veldig bra på jobben og ho er flink! Talal viste henne hvordan metroen funket samme kveld og siden har hun tatt metroen. Det er ikke så langt heldigvis!

Jeg hadde ikke kor på kvelden for jeg var allergisk og tett i nesa og det er ikke lett å synge med tett nese! Men jeg hadde pianotime med begge elevene dagen etter og det gikk bra som vanlig, de er flinke.

Jeg og Malin benyttet sjansen mens eldste hennes var på dagis til å ta en tur på Mall of the Emirates, der drakk vi først kaffe (vi kom før butikkene åpnet, men kafeene hadde åpnet! Oh yes!) vi hadde litt vi ville se på begge to og fikk shoppa litt! Etterpå ble jeg med for å hente eldste på dagis også ble jeg med dem hjem og fikk lunsj og kaffe! Det er stas det! Søstera til Talal sov hos oss den dagen og det var veldig koselig også. Hver kveld når hun er her sitter hun å forbereder og jobber med skolearbeid, Talal sitter med en engelsk-prøve han snart skal ta og jeg pusler med å øve lavt på piano, ta oppvasken og annet småstæsj. Det er veldig koselig altså!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar